سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان؛

 لزوم توجه ترویج فرهنگ نماز در نهادهای فرهنگی و آموزشی

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در نهادهای فرهنگی و آموزشی ترویج فرهنگ نماز به ویژه درمدارس دوره ابتدایی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام دشتکی،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در جلسه شورای اقامه نماز که با موضوع کادرسازی و تربیت نیروی متخصص تشکیل شد، اظهار داشت: ارتقا اطلاعات و آگاهی‌های انسان با مطالعه به دست می آید و کتاب خواندن باعث تقویت عقلانیت در کنار دانش افزایی می‌شود.

 وی با بیان اینکه خداوند به انسان سه نعمت بزرگ عقل، حیاء و دین که عطا کرده و انسان را مخیر به انتخاب قرار داده است، آدمی عقل را انتخاب کرده است، افزود: در دنیای امروز با این حجم از اطلاعات و اخبار اگر عقلانیت نباشد، نه دین وجود خواهد داشت نه حیاء.

 حجت الاسلام علی دشتکی با اشاره به جایگاه والای فریضه نماز در دین مبین اسلام، گفت: باتوجه به ارزش و اهمیت و نقش نماز در سعادت و رستگاری و عاقبت به خیری انسانها، باید ترویج فرهنگ نماز به‌ عنوان یک فریضه انسان ساز و تعیین کننده در سلامت اجتماعی جامعه در اولویت برنامه ریزی ها و فعالیت های فرهنگی قرار گیرد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه شکل گیری شخصیت و یادگیری انسان ها در دوران کودکی انجام می پذیرد، افزود: باید در مسائل آموزشی و پرورشی محور اصلی قرآن بوده و مبانی حیات بخش فریضه نماز از قرآن و بیان و سیره ائمه معصومین(ع) استخراج شده و برنامه ریزی ها بر اساس این محوریت انجام پذیرد.

 وی ضرورت برنامه ریزی ویژه برای مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و مدارس ابتدایی درراستای تبیین و ترویج فرهنگ نماز را مورد تاکید قرارداد و خواستار توجه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی به این مراکز مهم تربیتی و آموزشی شد.

انتهای پیام/غ

توجه ترویج فرهنگ نماز در نهادهای فرهنگی و آموزشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.