سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمد جواد محسنی:

گردهمایی مسلمین، پاسخ‌ دندان شکنی به گروه های تکفیری است

مدیر شبکه تلویزیونی تمدن در حاشیه اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها گفت: برگزاری نشست‌های این چنینی، سبب مودت و وحدت بیش‌تر میان مسلمین می‌شود و از رشد بیشتر افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد محسنی، مدیر شبکه تلویزیونی تمدن، در حاشیه اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها گفت: جمع شدن عده زیادی از مسلمین و پیروان دین اسلام معتدل در زیر یک سقف از اقشار و ملیت‌های مختلف، می‌تواند پاسخ محکم و دندان‌شکنی باشد به گروه‌های افراطی و تکفیری که در سراسر دنیا هستند.

محسنی گفت که برگزاری نشست‌های این چنینی، سبب مودت و وحدت بیش‌تر میان مسلمین می‌شود و از رشد بیشتر افراط‌گرایی جلوگیری می‌کند.

مدیر شبکه تمدن افزود: این بحث‌ها نباید صرفا در این جلسه‌ها خلاصه شود، بلکه باید به صورت دوامدار در کار گروه‌های مختلف و در کنفرانس‌های محلی متفاوت، با اشتراک اساتیدی از دانشگاه‌ها و رسانه‌های مختلف، به بحث و بررسی بپردازند تا مانع محکمی در راه گسترش تفکر افراطی در بین جوانان منطقه به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: داعش در افغانستان، تنها به‌عنوان گروه‌های خیلی کوچک وجود دارد که بیش‌تر کارهای تخریبی و تروریستی انجام می دهند و اگر قرار باشد، روزی داعش در افغانستان رشد کند، طبعا همان‌طور که شیرمردانی در سوریه و عراق پیدا شد و حشدالشعبی به وجود آمد، در افغانستان نیز شیرمردانی وجود خواهند داشت تا همان‌طور که این گروه را در سوریه و عراق از بین برد، در افغانستان نیز از بین ببرد.

گفتنی است که اجلاس محبان اهل بیت علیهم السلام با حضور ۵۰۰ تن از عالم دینی شیعه و اهل سنت در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.