سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه غزنی بازگشایی می شود

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت: هیات وزارت اطلاعات و فرهنگ طی سفری به ولایت غزنی، آثار موزه غزنی را مورد بررسی قرار داده و خواستار بازگشایی و آغاز فعالیت آن شدند که ما هم به این خواست آن ها پاسخ مثبت دادیم.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «بشیر محمدی»، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت: هیات وزارت اطلاعات و فرهنگ طی سفری به ولایت غزنی، آثار موزه غزنی را مورد بررسی قرار داده و خواستار بازگشایی و آغاز فعالیت آن شدند که ما هم به این خواست آن ها پاسخ مثبت دادیم.

وی گفت: قرار است طی روز های آینده دروازه موزه غزنی به روی بازدیدکنندگان گشوده شود و موزه فعالیت خود را آغاز کند.

محمدی تاکید کرد: ساختمان موزه چند سال قبل در نتیجه حمله انتحاری تخریب شده بود ولی بر اثر تلاش های ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی، ساختمان آن به طور پخته و اساسی ساخته شده و قرار است آثار موزه غزنی به همین ساختمان جدید انتقال یابد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی گفت: غزنی یک ولایت تاریخی است که به اندازه کافی آثار خوب و باستانی در این ولایت وجود دارد تا در موزه غزنی برای باز دید کنندگان به نمایش گذاشته شود.

غزنی یکی از ولایات باستانی افغانستان است که دارای آثار و شخصیت‌های تاریخی بسیار است. از سویی این شهر در سال 2013 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام نامگذاری شده بود.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.