سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری آزمون کارآموزی وکالت

آزمون کارآموزی وکالت استان قزوین در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رییس هیئت مدیره کانون وکلای استان قزوین گفت: در آزمون کارآموزی وکالت استان هزار و ۲۶۸ نفر شرکت کردند.

به گفته محمد نسخه چی، از این تعداد ۶۶۲ نفر مرد و ۶۰۶ نفر زن هستند.

وی افزود: ۱۲۵ نفر از ثبت نام کنندگان، در آزمون شرکت نکردند.

رییس هیئت مدیره کانون وکلای استان زمان احتمالی اعلام نتایج این آزمون را اواسط دی اعلام کرد و گفت: نتیجه نهایی آزمون تا قبل از پایان امسال اعلام خواهد شد.

نسخه‌چی اضافه کرد: تعداد کارآموزانی که امسال در کانون وکلای استان قزوین پذیرفته خواهند شد ۵۰ نفر است.

وی با اشاره به شبهه‌ای که در زمینه اعمال سلیقه شخصی کانون‌های وکلا در تعیین تعداد کارآموزان وکالت مطرح است، گفت: تعداد کارآموزان، هر سال بر اساس تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب هفدهم فروردین سال ۷۶ از سوی کمیسونی تعیین می‌شود که متشکل از رئیس کل دادگستری استان، رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب و رئیس کانون وکلا‌ی دادگستری است.

نسخه چی افزود: همانطور که در قانون مشخص است کانون وکلا در تعیین تعداد کارآموزان در اقلیت است و هیچگونه نظر شخصی اعمال نمی‌شود.

وی اضافه کرد: نحوه تعیین تعداد کارآموزان، براساس میزان آمار پرونده‌های دادگستری و مراجعه مردم به وکلا است.

نسخه‌چی گفت:: همچنین با توجه به اینکه مهلت قانونی، ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب هفدهم فروردین سال ۷۹ به پایان رسیده و نظر به اینکه دولت هم برای این مجموعه بودجه‌ای در نظر نگرفته است و اساسا صدور پروانه وکالت جزو وظایف ذاتی قوه قضائیه نیست، آزمون مرکز مشاوران قوه قضائیه که قرار است هفته آینده برگزار شود، غیر قانونی است.

انتهای پیام/

 

شرکت بیش از هزار نفر در آزمون کارآموزی وکالت استان قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.