وی افزود: این همه تخصص و تنوع در صنعت سینما این مهم را میطلبد که مدیران پروژه ها سواد و تجربه لازم برای اداره پروژه های سینمایی را داشته باشند. یعنی تهیه کننده و مدیر تولید معلوماتی در حد مدیران صنعتی داشته باشند.
وی ادامه داد: با این تفاسیر می توان پروژه های سینمایی را با یک پروژه صنعتی مقایسه کرد؛ مدیر در اینگونه پروژه ها باید سواد و تجربه لازم را دارا باشد.
میرفخرایی گفت: فقط آوردن پول کافی نیست، چون اگر پروژه سینمایی پول کافی داشته باشد ولی سواد و تجربه مدیران پشتیبانش نباشد قطعا شکست می خورد و یا توازن را بهم می زند. همین اتفاقی که در سینمای خودمان شاهدش هستیم، وقتی که توازن در پرداخت ها نباشد همانطور که در سریال های خانگی و فیلم های زرد اتفاق افتاده ضربه جبران ناپذیری به بدنه سینمای حرفه ای وارد می کند بطوری که توازن از نظر کمی و کیفی چنان بهم میریزد که مانند زمان حال خطر از هم پاشیدگی این صنعت را تهدید می کند.
وی اظهار داشت: افسوس من، برای متخصصان این حرفه است که برای بستن قرار داد و گرفتن دستمزد باید مقابل کسانی سر خم کنند که کوچکترین شناختی از این حرفه ندارند و پولی را که از راه نادرست و گاهی درست کسب کرده اند را در این هنر وارد کرده اند و این حرفه مقدس را که باید به فرهنگ کمک کند آلوده کرده اند و الگوی غلطی برای جوانان این صنعت ترسیم شده است.
میرفخرایی در پایان خاطر نشان کرد: دیگر صحبت از بزرگان سینما نیست، الگوی ما سریال سازی ترکیه ای شده و درآمدهای آنچنانی. موفقیت را در فروش فیلم می دانند نه کیفیت آن. متاسفانه ورود این آقازاده ها عاقبت نا سالمی را برای سینمای ما رقم خواهد زد.
انتهای پیام/