سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سردار سلیمانی با خلع سلاح داعش، امنیت را به منطقه و جهان بازگرداند

عضو حزب اعتماد ملی گفت:ایران و سردار سلیمانی نقش اصلی را برای خلع سلاح داعش و بازگشت امنیت به منطقه و دنیا ایفا کردند.

ابراهیم امینی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت و گو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آزاد سازی بوکمال و فروپاشی حکومت خودخوانده داعش، اظهار کرد: داعش نه تنها موجب ناامنی در منطقه شد بلکه مسئولیت عملیات های تروریستی پی در پی در سراسر نقاط جهان را بر عهده می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه ایران در خط مقدم جبهه مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار داشت، گفت: جمهوری اسلامی نقش اصلی را برای خلع سلاح این جریان افراطی و بازگشت امنیت به منطقه و دنیا ایفا کرد که در رأس این مسئولیت مهم سردار سلیمانی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سردار سلیمانی با رشادت ها و مدیریت سریع و صحیح خود، توانست این گروه را به صورت کلی خلع سلاح کند و موجب بازگشت امنیت به دنیا شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: کشور ما از حملات تروریستی داعش بی سهم نبود در واقعه مجلس شورای اسلامی دیدیم که اذناب داعش، چگونه مردم بی گناه را قتل عام کردند.

امینی با اشاره به اینکه امیدوارم همه از هر مسلک و دینی، زندگی مسالمت آمیز را سرلوحه خود قرار دهند، ادامه داد: این مهم تحقق نمی یابد جز از راه  بالا بردن آستانه تحمل و اینکه با منطق به دیدگاه ها و نظرات دیگران پاسخ دهیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اینکه چگونه داعش توانست با سرعت بخش هایی از عراق و سوریه را به اشغال خود در آورد، اضافه کرد: این گروه های تروریستی به یک باره و خود به خود ایجاد نمی شوند بلکه قدرت های خارجی در ایجاد آنها نقشی ویژه ایفا می کنند.

امینی گفت: زمانی که این گروه ها احساس قدرت کنند از اربابان خود یعنی کسانی که آنها را ایجاد کرده اند، دیگر فرمان نمی برند و مدیریت آنها را نمی پذیرند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در مسئله گروه داعش هم دیدیم همین اتفاق افتاد و دنیا به سمت ناامنی رفت، افزود: آمریکا احساس می کرد با توجه به نفوذ جمهوری اسلامی در عراق و سوریه، می تواند از راه داعش  با سیاست های ایران مقابله کند و داعش نقش پیاده نظامش را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که داعش جان گرفت، فقط به دو کشور عراق و سوریه بسنده نکرد و در دنیا موجب ناامنی شد لذا حملات تروریستی داعش گریبان، اربابانش را گرفت و آنان هم تاوان پس دادند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.