سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور ؛

معرفی برترینهای مسابقات منطقه‌ ای جشنواره قصه‌گویی در تبریز

رقابت‌ های منطقه‌ ای بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز با شناخت نفرات برتر در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در بخش رضوی این جشنواره : سولماز صادق زاده نصر آبادی با قصه زیارت نامه دهم از آذربایجان شرقی برتر شناخته شد.


در بخش آزاد هم پریسا صدایی آذر با قصه دزد و پادشاه از اردبیل برگزیده شد و در بخش کانونی فاطمه برمال با قصه حسن کچل از اردبیل ، لیلا ابراهیمی با قصه فرشته از قزوین و منیژه واحد با قصه نقل رستم از گیلان به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.


قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت : 6 هزار و 737 قصه گو از سراسر کشور در این جشنواره حضور دارند و شرکت کنندگان حوزه یک در تبریز رقابت کردند.


وی افزود : حوزه یک این جشنواره شامل استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، زنجان ، قزوین و گیلان است و 34 نفر از قصه گوهای این مناطق به مرحله نهایی راه یافتند.


وی با اشاره به تغییراتی که از دوره 19 در این جشنواره ایجاد شده است گفت : سعی کرده ایم بخشی از شرکت کنندگان را پدربزرگها و مادربزرگها و خود نوجوانان تشکیل دهند چرا که آداب و رسوم و سنتها از زبان ریش سفیدان بیان می شود و از سوی دیگر نوجوانان مستعد قصه پردازی هم شناسایی می شوند.


وی اهداف اصلی جشنواره را نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی و احیای نقش قصه ها در تربیت نسل آینده برشمرد.


شهرتی فرمعاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در آیین اختتامیه بیستمین جشنواره قصه گویی گفت: با تفکر در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی می توان دریافت قصه گویی یک راه و روش صحیح و انسانی زیستن و عاطفی بودن است که این عاطفه در شعر ها و قصه های اعضای کانون مشخص است.


وی افزود : این موضوع نشانگر این است که ما برخلاف حرکت با تکنولوژی دنبال جامعه خشک و ماشینی نیستیم.


امسال در مجموع 52 نفر از استانها به بخش بین المللی راه پیدا می کنند که با اضافه شدن قصه گویان خارجی از 12 کشور جهان ، 63 نفر به رقابت می پردازند.


رقابت‌ های منطقه‌ ای بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در حوزه یک کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 30 آبان تا 2 آذر در تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/خ

احیای نقش قصه ها در تربیت نسل آینده

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.