سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارشاد اسلامی استان؛

وجود بیش از 180 چاپخانه فعال در استان کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از وجود بیش از 180 چاپخانه فعال در استان کرمان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمدرضا علیزاده،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از وجود بیش از 180 چاپخانه فعال در استان کرمان خبرداد و افزود: برخی مشکلات مالی سبب شده تا تعدادی از این چاپخانه‌ها نتوانند دستگاه‌ها و سیستم خود را به روز کنند.

وی از اعطای تسهیلات ایجاد کسب و کار و رونق اشتغال توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و افزود: از آنجا که به ‌روزآوری در صنعت چاپ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چاپخانه ‌داران می‌توانند برای ارتقاء دستگاه‌ها و سیستم خود و برای دریافت تسهیلات به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه بیش از دو دهه از تشکیل هیئت نظارت بر چاپ کتاب در استان کرمان می‌گذرد اظهار داشت: استان کرمان جزو پنج استان اول کشور و پیشگام در این حوزه است.

وی با بیان اینکه تسهیل در صدور مجوز چاپ کتاب یک اتفاق بزرگ است که به روند چاپ و نشر کتاب در استان کرمان کمک زیادی می‌کند، تصریح کرد: 70 ناشر فعال در استان کرمان داریم که از این تعداد عده‌ای در سطح ملی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از 200 مولف فعال در استان تصریح کرد: سالانه بیش از 300 مجوز چاپ کتاب در استان کرمان صادر می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه به‌روزرسانی دستگاه‌ها و بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توانمند در ارائه کار با کیفیت اهمیت زیادی دارد گفت: خوشبختانه پس از سال‌ها بخش اعظمی از روزنامه‌ها و نشریات استان در خود استان چاپ می‌شود.

انتهای پیام/ح

180چاپخانه مجوز دار در کرمان وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.