سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بطحایی خبر داد؛

آموزش و پرورش یک شبکه ملی ارتباطات راه اندازی می‌کند

وزیر آموزش و پرورش از راه اندازی یک شبکه ملی ارتباطات از سوی وزارتخانه متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ضمن تسلیت گفتن جان باختن نزدیک به 50 دانش‌آموز در زلزله غرب کشور، اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این گونه جلسات تداوم بیشتری داشته باشد و نتایج موثر آن را برای کشور شاهد باشیم.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهمترین ویژگی‌های نظام آموزش و پرورش دامنه وسعت مخاطبان و ذی نفعان آن است؛ از این منظر هیچ دستگاه اجرایی دیگری همچون این وزارتخانه نیست.

بطحایی با تأکید بر اینکه باید ارتباط و تعامل آموزش و پرورش با ذی نفعان خود دقیق و گسترده باشد، به نقش تشکل‌ها در وزارتخانه متبوعش اشاره کرد و گفت:‌ تشکل‌ها مهمترین و قوی‌ترین ظرفیتی است که می‌تواند ارتباط و تعامل میان نظام مدیریت و مخاطبان را برقرار

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد:‌ تشکل‌ها این امکان را به وجود می‌آورند که نقدهای صحیحی بر تصمیم‌گیری‌ها وارد شود.

وی تأکید کرد: تشکل‌ها چشم بینایی هستند که می‌توانند فعل و انفعالات آموزش و پرورش را رصد کنند و بر فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری خطاها را کاهش دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش از تشکل‌ها کمک می‌خواهد برای این نیست که حامی‌اش بشوند، گفت:‌ اینکه ما دست به سمت تشکل‌ها دراز می‌کنیم برای این است که آنان می‌توانند اشکالات را ببینند.

بطحایی بیان کرد: یکی از نقایصی که با آن مواجه بوده‌ایم، نبود نظام ارتباط صحیح با ذی نفعان است، بنابراین باید کمک کنیم تا بتوانیم نظام هدفمند و هدف‌داری در این باره تشکیل دهیم.

وی بیان کرد: باید ساز و کاری را طراحی می‌کنیم تا نظرات فرهنگیان و تشکل‌های مربوطه در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها دخالت داده شود.

وزیر آموزش و پرورش خبر از ایجاد شبکه ملی ارتباطات از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش داد و گفت:‌ در مرحله اول ایجاد شبکه ملی ارتباطات، شبکه تلویزیونی تعاملی را طراحی کرده‌ایم و در حال تولید برنامه‌های آن هستیم.

بطحایی با بیان اینکه این شبکه تعاملی محدودیت دیگر شبکه‌های ارتباط جمعی را ندارد، اظهار کرد: برای این شبکه تلویزیونی در سه سطح برنامه سازی را آغاز کرده‌ایم و سطح اول برای اولیای دانش آ‌موزان است.

وی به مسائل مربوط به اسیب‌های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی تأثیر گذار باشد و ما در این حوزه برنامه‌هایی را در دست تهیه داریم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در این شبکه تولید می‌شوند خشک و کسل کننده نیستند؛ احتمال می‌دهم که تا دو هفته آ‌ینده اولین برنامه‌های این شبکه آماده و پخش آن آغاز شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
اگر بهترین آموزگاران کشور دروس مقاطع مختلف تحصیلی را از چنین شبکه ای تدریس کنند می توان گفت که همه مکان ها در ایران حتی روستاهایی مثل بشاگرد از آموزش استاندارد و سطح بالا برخوردار می شوند و در شهرها دیگر لازم نیست دانش آموزان سوار اتومبیل شوند و چندین کیلومتر دورتر به مدرسه بروند و ترافیک را شدیدتر کنند چون بهترین تدریس کشور از شبکه انجام می شود و آموزگاران محلی در حقیقت نقش اپراتور را بازی می کنند
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
عالی تشکر