سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناصری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشور‌های منطقه باید برای ریشه کنی تفکر داعش گام‌های جدی بردارند

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت:کشور‌های منطقه باید برای ریشه کنی تفکر داعش گام‌های جدی بردارند و به روند جایگزینی آن توجه کنند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه شکست داعش برای مردم و کشورهای منطقه خوشحال کننده بود، گفت: اگرچه این شکست در حوزه نظامی یک دستاورد بزرگ است اما در حوزه فکری هم باید به مقابله با داعش پرداخت زیرا که این تفکر سلفی گری سابقه‌دار و ریشه‌دار است.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه ماهیت داعش تفکری نیست که به راحتی از بین رفتنی باشد، اظهار کرد:‌ برای این منظور در دو عرصه باید گام‌های جدی برداشت.

وی تصریح کرد: اولین گام تعامل کشورهای همسایه و منطقه برای بازسازی و تأمین نیازهای مردم عراق و سوریه است، موضوع دیگر هوشمندی نسبت به روند جایگزینی داعش در نقاط مختلف آسیب پذیر است.

ناصری در خصوص فرآیند ظهور و بروز تفکرات سلفی بیان کرد: این نوع تفکرات اساسا از جاهایی که ناامن، فاقد انسجام و دارای قدرت‌های نظامی منفعل هستند سر درمی‌آورند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تأکید بر ضرورت از بین بردن مبانی فکری داعش گفت:‌چون این پدیده به اسم اسلام تمام شده باید در چارچوب گفتگوی ادیان و تمدن‌ها دیالوگی با دنیای غرب برقرار شود و جهان اسلام این عدم اتهام را به آن‌ها تفهیم کند تا بدانند نسبیتی بین اسلام و عقاید داعش وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه داعش ریشه در تفکر وهابیت دارد، خاطرنشان کرد:‌ بدون تردید عربستان و هر سرزمینی که میزانی از آزادی‌های فکری و مولفه‌های دموکراتیک را از خود دور کرده باشد می‌تواند زمینه مناسبی برای رشد این تفکر باشد.

عضو شورای هماهنگی اصلاحات ادامه داد: امروز تمام کشورهای منطقه وظیفه دارند که گام مهمی برای مبارزه با داعش بردارند و اختلافات را برطرف کنند چرا که تفکر داعش در چنین بستری رشد می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

بهترین راه برای نابودی کامل تفکر داعش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.