سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضایی در نطق میان‌دستور:

دخالت سازمان‌های دولتی زندگی کشاورزان را با معضل مواجه کرده است

نماینده خمین گفت: امروز وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های آن هیچ کاری که رنگ و بوی جهاد دهد، انجام نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 1 آذر 96) طی نطق میان‌دستور اظهار کرد: جا دارد به جبهه مقاومت که توانستند گروه تروریستی و ارتجاعی داعش را از صفحه زمین برچینند و با خلق حماسه‌ای عظیم افتخاری بر افتخارات محور مقاومت بیفزایند، تبریک بگویم. 

رضایی افزود: همچنین از آنجایی که توانستند سیلی محکمی به صورت آمریکا، اسرائیل و ارتجاع عرب بکوبند و شکستی دیگر بر راهبردهای شیطان بزرگ نمایند، تشکر کنم و این پیروزی بزرگ را به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهان گرانقدر به ویژه سردار سلیمانی و رهبر سرافراز عرب سیدحسن نصرالله تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: این پیروزی و شکست‌های پی در پی آمریکا و هم‌پیمانانش نشان داد که آمریکا نه تنها کدخدا نیست، بلکه گرگ پیری است که نشانه‌های مرگ در آن نمایان شده و به زودی شاهد پیروزی‌های دیگر مسلمانان و محور مقاومت با اتحاد و انسجام خواهیم بود. 

نماینده مردم خمین در ادامه اشاره‌ای به مشکلات اقتصادی کشور کرد و گفت: همه نگران وضع اقتصادی هستیم و اظهار می‌داریم دشمن در جنگ اقتصادی با ایران است، اما در عمل برخلاف شرایط جنگی در اقتصاد عمل می‌شود و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیریم.

رضایی با بیان اینکه متأسفانه اقتصاد مردم‌محور مورد توجه قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: اصل 44 و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار نمی‌گیرد، موانع تولید رفع نشده است و از بخش خصوصی و سرمایه‌های مردمی حمایت نشده است. پس چگونه توقع شکوفایی اقتصادی داریم؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: عجیب است که علی‌رغم آنکه تصمیم‌گیران و مدیران می‌دانند کشور مشکل اقتصادی دارد، اجازه نمی‌دهند موتور محرک اقتصاد یعنی مردم به حرکت درآیند و ایفای نقش کنند، بلکه با تمام توان دست مردم را می‌بندند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی می‌تواند اقتصاد جمعیتی دوبرابر جمعیت فعلی را تأمین کند اما در شرایط خوبی نیست، اظهار کرد: کافی است نگاهی به کشاورزی و زندگی روستایی داشته باشیم تا مشکلات آنان را ببینیم، با تأسف فراوان آنچه مشاهده می‌شود دخالت شدید سازمان‌های دولتی در چرخه زندگی روستایی و کشاورزان است که موجب محدود شدن حق مالکیت و شهروندی و محدود کردن عزم و اراده مردم در فعالیت‌های اقتصادی در حوزه خصوصی شده است که نتیجه آن عملا نابودی زندگی روستایی است.

رضایی ادامه داد: زمین‌های مردم را به نام دولت سند زدند و کشاورزان با معضلات شدیدی مواجه شدند، سپس اعلام کردند اگر سند دارید بروید و شکایت کنید و با رأی قاضی زمین‌تان را پس گیرید که این مسئله منجر به گرفتاری مردم و ایجاد دهها هزار پرونده قضایی شد که نامش را نجات منابع طبیعی از زمین‌خواری گذاشتند و به گزارش‌های آن افتخار کردند و عده‌ای از روستاییان را بازداشت و جریمه و از پیگیری روند قضایی و حقوقی خود منصرف کردند.

نماینده مردم خمین تأکید کرد: امروز وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های آن هیچ کاری که رنگ و بوی جهاد دهد انجام نمی‌دهند و وجودشان تبدیل به معضلی برای مردم شده است و با عوامل ناکارآمدشان به سازمانی مضر تبدیل شده‌اند و عملا به جنگ با روستاییان می‌پردازند.

رضایی با بیان اینکه این سازمان‌ها به کشاورزان می‌گویند گندم بکارند و با محصول آن عکس افتخار می‌گیرند اما پول گندم را نمی‌دهند، ادامه داد: به کشاورز کشت برخی از اقلام تحمیل می‌شود و در حالی که محصول و دام کشاورز را بیمه می‌کنند و حق بیمه می‌گیرند، در مواقع بروز خسارت کسی پاسخ کشاورز را نمی‌دهد و بیمه‌گذار به وظایفش متعهد نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عده‌ای برای منافع خود اقدام به ایجاد سازمان‌های مختلف از جمله سازمان نظام مهندسی کرده‌اند که این سازمان فاسد برای مردم شر و گردنه‌ای است که جیب مردم را می‌زند و باج می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، نماینده ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.