سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داورزنی:بحث پناهندگی جودوکار ایران به هلند قطعی نیست/ استفاده از افراد بازنشسته در باشگاه ها جرم است

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: شاید بحث پناهندگی جودوکار ایران به هلند مطرح باشد اما این موضوع قطعی نیست.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا داورزنی درباره پناهنده شدن یک جودوکار ایرانی به هلند و اینکه محمدرضا رودکی برای بازگرداندن او در هلند مانده است گفت: رئیس فدراسیون جودو ساعتی پیش با من صحبت کرد و گفت شاید چنین بحثی مطرح باشد اما این موضوع قطعی نیست. به هر حال از این اتفاقات رخ می‌دهد و بارها در ورزش شاهد بوده ایم ورزشکاران اعزامی کشورمان پس از مدتی ماندن در یک کشور به ایران بازگشته اند. در طول سال برای نزدیک به 16، 17 هزار ورزشکار مجوز شورای برون‌مرزی صادر می‌شود و ممکن است یک بار هم چنین اتفاقی رخ بدهد. هرچند یک مورد پناهندگی هم زیاد است و نبایست صورت بگیرد.

استفاده از افراد بازنشسته در باشگاه ها جرم است

داورزنی درباره تاکید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ممنوعیت حضور بازنشسته ها در فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی بیان کرد: وزارت ورزش باید قانون را اجرا کند و در این میان تفاوتی بین فدراسیون ها و باشگاه ها وجود ندارد. طبق قانون اگر فرد بازنشسته ای مجوزهای لازم را داشته باشد مشکلی برای ادامه فعالیت ندارد اما اگر استثنایی برای فعالیتش نباشد طبیعی است که ادامه حضور او به دلیل دخل و تصرف یک فرد بدون مجوز در اموال دولتی جرم محسوب می‌شود.

او ادامه داد: نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی تاکید کرده اند که باید هرچه سریع تر تکلیف مالکیت باشگاه نفت مشخص شود. البته از این سازمان درخواست کرده ایم شرایط فعالیت افراد 2 تابعیتی در ورزش را توضیح دهد. طبق قانون اگر کسی گذرنامه کشور دیگری را داشته باشد نمی تواند به عنوان مدیر باشگاه یا رئیس فدراسیون فعالیت کند. طبق تاکید سلطانی‌فر برای اجرای قانون تلاش می‌کنیم و هرجا لازم باشد ورود می کنیم تا فردی غیرقانونی در فدراسیون ها و باشگاه ها فعالیت نکند.

وزیر ورزش در روز های آتی در مورد جانشین طاهری به جمع بندی می رسد

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره انتخاب جانشین علی اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس اظهار کرد:  باید در این باره با وزیر ورزش  به عنوان رئیس مجمع 2 باشگاه صحبت کنیم تا او تصمیم بگیرد و وزیر ورزش و جوانان در روزهای آتی به جمع بندی می رسد.

انتخابات تیر اندازی بر حسب اساسنامه جدید انجام می شود

داورزنی درباره آخرین وضعیت فدراسیون تیراندازی با کمان و برگزار نشدن انتخابات ریاست این فدراسیون با وجود اینکه از قبل اعلام شده بود این انتخابات تا پایان شهریور برگزار می شود، تصریح کرد: در مقطع قبلی فدراسیون تیراندازی اتفاق هایی افتاد و دوستان در این فدراسیون اعلام کردند ملاک عمل آنها برای برگزاری انتخابات اساسنامه قبلی است که مورد تصویب فدراسیون جهانی قرار گرفت. ما هم اعلام کردیم با توجه به تغییراتی که در کشورمان در اساسنامه فدراسیون‌ها صورت گرفت، اساسنامه  فدراسیون تیراندازی با کمان هم باید تغییر کند و نمی‌توانیم با اساسنامه مصوب فدراسیون جهانی انتخابات را برگزار کنیم. پس از این اقدام وزارت ورزش، شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان هم اساسنامه جدید را به فدراسیون جهانی ارائه کرد که کلیات آن را مورد تائید قرار گرفت. منتظر هستیم تا اساسنامه به صورت کامل مورد تائید فدراسیون جهانی قرار بگیرد و پس از آن انتخابات را برگزار کنیم.

بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس سیاسی نیست

او درمورد آخرین وضعیت واگذاری پرسپولیس و استقلال بیان کرد: طبق اعلام سلطانی‌فر اگر بتوانیم این 2 باشگاه را امروز واگذار کنیم بهتر از فردا است. وزارت ورزش تمایلی به باشگاه‌داری ندارد چراکه ما مسئولیت کلی ورزش ایران را برعهده داریم. وزارت ورزش و سلطانی فر تمایلی به دولتی اداره شدن پرسپولیس و استقلال ندارند. راهکارهای را برای واگذاری 2 باشگاه بررسی می کنیم.

داورزنی درباره اینکه به نظر می رسد دلایل سیاسی مانع از واگذاری پرسپولیس و استقلال شده است، گفت: بحث سیاسی در این امر مطرح نیست. در دوره قبلی هم اشکالاتی به امر واگذاری پرسپولیس و استقلال وارد شد و به همین دلیل این امر تحقق نیافت اما اکنون یکی از مهم ترین بحث های وزارت ورزش فراهم کردن شرایط واگذاری 2 باشگاه است.

شخص رئیس جمهور تاکید بر حمایت از تیم ملی دارد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درمورد رایزنی های شخصی کارلوس کی روش برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران و آخرین وضعیت کمک 10 میلیاردی دولت به فدراسیون فوتبال گفت: برنامه فوتبال با فدراسیون است و تاج و همکارانش هم در همین راه تلاش می‌کنند. باید بگویم دولت برای آماده سازی بهتر تیم ملی در جام جهانی به فدراسیون کمک می کند و وزارت ورزش هم در همین مسیر در حرکت است. دخالتی در مذاکرات شخصی کی روش برای برگزاری بازی های تدارکاتی تیم ملی نداریم اما فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد. در دیدار اعضای تیم ملی با رئیس‌جمهور، روحانی بر حمایت جدی از تیم ملی تاکید کرد. در کل پیگیری هایمان را ادامه می دهیم تا فدراسیون مشکلی نداشته باشد.

وزارت ورزش با استفاده از بازنشسته ها مرتکب جرم می شود

داورزنی درباره دلخوری وزیر ورزش از علی اکبر طاهری به دلیل حاضر نشدن مدیرعامل پرسپولیس در نشست هیئت مدیره این باشگاه با سلطانی فر گفت: به این شایعات توجه نکنید. طاهری و افتخاری از مدیران زحمت‌کش ورزش ایران هستند و اینکه برای ادامه فعالیت آنها منع قانونی ایجاد شده است، نبایدمنجر به ایجاد حواشی شود. وزارت ورزش همواره در کنار مدیران عامل این باشگاه‌ها بوده اما اکنون بحث منع قانونی اجرا نشود وزارت ورزش متخلف محسوب می‌شود. تاکنون تلاش کردیم از راهکارهای مختلف برای ادامه فعالیت‌ مدیران استقلال و پرسپولیس استفاده کنیم اما بحث ممنوع الفعالیت شدن آنها جدی شده است. محمود مشحون هم یکی از بهترین مدیران ورزش و سرمایه ملی است اما طبیعی است در زمان به وجود آمدن منع قانونی باید به شکل دیگری در خدمت او و سایر مدیران باشیم و تلاش کنیم از ظرفیت‌های افراد بازنشسته در سایر بخش ها بهره بگیریم.البته این افراد برای حضور در عرصه های بین المللی مشکلی ندارند.

او در حاشیه نشست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: پزشکی از بحث‌های مهم در حفظ سرمایه‌های ملی  و ورزشکاران است. اعتقاد داریم یک ورزشکار از ابتدای حضورش در این عرصه باید  تحت نظارت کمیته پزشکی قرار بگیرد و برای او پرونده تشکیل شود. تمام مباحث مربوط به ورزشکار مانند آسیب دیدگی، استفاده از مکمل های ورزشی، تغذیه باید تحت نظارت فدراسیون پزشکی ورزشی باشد و متخصصان این فدراسیون هم حضور فعال‌تری در جریان تمرینات و مسابقات داشته باشند. برخی مواقع قهرمانانمان را به دلیل نارسایی های کبدی، کلیوی و آسیب دیدگی های مختلف از دست داده‌ایم. اعتقاد دارم با توجه به اینکه ورزشکار همیشه در خطر آسیب دیدگی است باید همواره تحت نظارت باشد. به نظرم وظیفه کمیته‌های پزشکی فدراسیون‌ها این نیست که تنها  پس از آسیب دیدگی ورزشکار دنبال درمان او بروند. بلکه باید در تمام مراحل کنار ورزشکاران باشند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره اعتراض برخی اهالی بوکس به استفاده سرپرست فدراسیون از منافع این رشته برای حضور در انتخابات، گفت: سعی می‌کنیم انتخابات فدراسیون در کمال عدالت برگزار شود و خانواده بوکس هم  نگران نباشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.