سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان:

هزار و 675 موقوفه در اردکان به ثبت رسید

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: شهرستان اردکان رتبه اول تنظیم قراردادهای تنظیمی را در استان یزد کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت‌الاسلام سید مهدی سیدی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردکان گفت: اداره اوقاف  تاکنون توانسته هزار و 675 موقوفه را در سامانه جامع موقوفات به ثبت برساند که امسال 6 وقف جدید که 5 مورد آن موقافات منفعتی و دارای ارزش شناسایی شده است.

طرح شناسایی 178 موقوفات با عنوان طرح فدک آل محمد (ص) اجرایی شده است و اردکان توانسته رتبه اول تنظیم قراردادهای تنظیمی را در استان یزد کسب کند.

حجت‌الاسلام سیدی افزود : این نیت های گرانبها و گوهر بار ا زسوی مرکز مشاوره صورت می گیرد و واقفین خیر اندیش مال خود را از این طریق جاودانه می کنند .

سیدی اظهار داشت : برنامه هایی که اداره اوقاف قابل پیگیری است و طرح شناسایی موقوفات که تحت طرح فدک آل محمد (ص) می باشد.

وی تصریح کرد: تاکنون طبق این طرحی که اجرایی شده نزدیک به 178 قرارداد تنظیم شده که یعنی هیچ گونه سابقه ای در اداره اوقاف نداشته و قرار داد انها نوشته شده است.

سیدی افزود : هدف فعلی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف که ثمره و قسمتی از آن را در وقف های جدید دیده شده است.

وی گفت : مستاجرین و متصرفینی که موقوفات قبل دستشان می باشد و قرار است کمک حال آنها باشد از زیر دین موقوفات بیرون بیایند و کسانی که موقوفات متصرفی در دست دارند اجاره ها یشان را پرداخت کنند و از زیر دین وقف بیرون بیایند تا بتوانیم اجرای نیت کنیم .

این مسئول گفت: افرادی که توان مالی داشته باشند و طبق نیت خود با مرکز هماهنگ و مشاوره به آنها داده می شود تا در چه راهی وقف کنند و مال و جان خود را جاودانه کنند.

انتهای پیام/ ی

ترویج فرهنگ وقف در جامعه

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.