سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت افزون بر 21 هزار سفیر سلامت در سیستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: هم اینک 21 هزار و 911 سفیر سلامت در منطقه سیستان این دانشگاه را در تحقق اهداف یاری می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دکتر جواد اکبری زاده گفت: برنامه تربیت سفیران سلامت در راستای اجرای برنامه ملی خود مراقبتی از ابتدای سال 95 در منطقه سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و زهک آغاز شده است.


وی ادامه داد: تاکنون 14 هزار و 133 سفیر سلامت خانوار، 6 هزار و 526 سفیر سلامت دانش آموزی، هزار و 101 سفیر سلامت معلمان و 151 سفیر سلامت دانشجویی در این منطقه تربیت شده اند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل پنجمین اولویت از طرح تحول نظام سلامت را خود مراقبتی ذکر کرد و گفت: این دانشگاه به دنبال پیاده‌ سازی خود مراقبتی در سطح خانواده‌ها و سازمان‌ هاست که در این راه از ظرفیت جامعه بهره می‌ برد.
وی افزود: خود مراقبتی بخشی از طرح تحول نظام سلامت است که هدف از آن پیشگیری و ارتقای سطح سلامت جامعه با استفاده از ظرفیت افراد جامعه و خود خانواده هاست.


دکتر اکبری زاده بیان کرد: سفیر سلامت عضوی از اعضای یک خانوار و جامعه است که با داشتن حداقل هشت کلاس سواد خواندن و نوشتن به صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت و مراقبت فعال از سلامت خود و اعضای خانواده و جامعه را بر عهده دارد.


وی تاکید کرد: معاونت بهداشتی این دانشگاه با اجرای برنامه ملی خود مراقبتی در نظر دارد سفیران سلامت را در بخش های دانش آموزی، خانواده ها، دانشجویی و ویژه معلمان تربیت کند.

انتهای پیام/گ

فعالیت سفیران سلامت در زابل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.