سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش یاوران وقف در زاهدان برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: اوقاف نهادی است که همگان همانند خانواده نسبت به آن مسئولیت دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی گفت: وقف تنها مربوط به امور دینی و مذهبی نظیر ساخت مسجد نمی شود بلکه باید متناسب با نیازهای جامعه انجام شود.


وی با بیان اینکه هم اینک 750 نیت موقوفه داریم افزود: ضروری است وقف به صورت گسترده و در تمام ابعاد دیده شود تا گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.


وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون 90 وقف جدید در سیستان و بلوچستان ثبت شده است گفت: با توجه به نیازهای جامعه ضروری است مردم متدین این استان علاوه بر انجام وقف های مذهبی و دینی در زمینه های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده های بی سرپرست و ایتام نیز بیش از گذشته گام بردارند.


حجت الاسلام تدینی استفاده از ظرفیت های مردمی در گسترش فرهنگ وقف و سوق دادن مردم به انجام وقف های مشارکتی را از جمله مهمترین برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ذکر کرد.


افزون بر چهار هزار و 700 موقوفه از سال 1353 تا کنون در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/گ

همایش یاوران وقف در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.