سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرانه مصرف آرد در اردستان 2 برابر میانگین کشوری است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با اشاره سرانه مصرف آرد در این شهرستان و دیگر نقاط، از بالا بودن سرانه مصرف اردستانی ها 2 برابر بیش از میانگین کشوری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا باقری گفت: سرانه مصرف آرد در اردستان 9 کیلوگرم به ازای هر نفر است و سرانه مصرف آرد در کشور 4.5 کیلوگرم اعلام شده که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برای کاهش سرانه در این شهرستان به 7.5 کیلوگرم تلاش می شود.

وی افزود: هم اکنون ماهانه هفت هزار و 500 کیسه آرد 40 کیلویی بین 46 واحد نانوایی شهرستان اردستان توزیع و انواع نان نرمه و خشک تولید می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان بیان کرد: بررسی مشکلات نانوایان، ارتقای کیفیت و کمیت نان در شهرستان با بازرسی های ماهانه مستمر از نانوایی‌ها نیز از دیگر فعالیت هاست که در این راستا افزون بر 256 مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تا کنون صورت گرفته است.

او تعداد نانوایی های شهرستان اردستان را 46 واحد عنوان و اضافه کرد: هشت پرونده تخلف مانند گران فروشی، کم فروشی، کیفیت پائین نان و رعایت نکردن مسائل بهداشتی تشکیل و رسیدگی شده است.

باقری در ادامه با اشاره به ثابت ماندن نرخ نان در سه سال گذشته گفت: 2 یا سه نفر در هر نانوایی شاغل هستند که از نظر گذران زندگی مشکلات فراوانی دارند و از سوی دیگر افزایش سالانه دستمزد کارگر، هزینه آب و برق، اجاره محل و بیمه این ضرورت را ایجاب می کند.

وی افزود: افزایش تعداد نانوایی های غیر مجاز، پخت نان در خانه، توزیع در سوپر مارکت ها و ورود نان از سایر شهرستان ها را از جمله مشکلات نانوایی های اردستان عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.