سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف اصلی تشکیل داعش ایجاد جنگ نیابتی علیه ایران بود

کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از اهداف تشکیل گروه تروریستی داعش در خاورمیانه ایجاد جنگ نیابتی علیه ایران و اغتشاش در مرزهای کشورمان بود.

علی اصغر زرگر کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اهمیت آزادسازی بوکمال و فروپاشی دولت خودخوانده داعش، اظهار کرد: هدف از تشکیل داعش در واقع تضعیف دولت مقتدری همچون ایران و ایجاد جنگ نیابتی علیه کشورمان بود.

وی افزود: همچنین هدف اصلی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به عنوان طراحان گروه تروریستی داعش، تضعیف کشورهای عراق و سوریه بود، در واقع آنها با انجام این اقدام به دنبال رفع تهدیدات  منافع‌ خود بودند.

زرگر ادامه داد: ‌اخیرا بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در مقاله‌ای نوشته است جنگی فرقه‌ای در خاورمیانه شکل می‌گیرد و نهایتا این جنگ دامن‌گیر ایران نیز خواهد شد.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: پیش بینی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل بر این مبنا بود که باید قومیت‌های داخلی ایران مسلح شوند و جنگی مذهبی _ قومیتی در کشورمان شکل بگیرد.

وی یادآور شد: داعش در طول حیات خود به دنبال تسلط بر عراق و سوریه و ایجاد اغتشاش در مرزهای کشورمان بود.

زرگر با بیان اینکه کشورهای منطقه‌ای همچون عربستان، امارات و...  به داعش کمک‌های تسلیحاتی می‌کردند، خاطرنشان کرد: از دیرباز عربستان در مسائل مختلفی از قبیل امنیت و مذهب چالشی علیه ایران آغاز کرده است و به شدت آن را ادامه می‌دهد، لذا زمانی که چنین اهرمی از داعش حمایت می‌کند، هدف اصلی این گروه تروریستی نیز ایجاد جنگ نیابتی علیه ایران است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.