سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

ظرفیت های تاریخی ایوانکی نیاز به معرفی بیشتری دارد

مدیر کل میراث‌فرهنگی استان سمنان گفت : شهر ایوانکی دارای ظرفیت‌های بالای گردشگری و تاریخی است و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین خواجه‌بیدختی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های شهر ایوانکی ، گفت: این شهر نیاز به تعیین بافت مصوب برای انجام مطالعه در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی دارد.


وی یکی از بزرگترین مشکلات بناهای تاریخی را مشخص نبودن مالک یا مالکان پلاک‌های ثبتی عنوان کرد و افزود: در صورت تمایل مالکان، امکان مرمت و احیاء این بناها وجود دارد.


بیدختی از انعقاد تفاهم نامه با شهرداری ایوانکی برای مرمت و احیای تعدادی از بناهای تاریخی در این شهر برای ایجاد انگیزه در مالکان بناهای تاریخی خبر داد و گفت: برخی از این بناها با انجام مرمت اضطراری، دارای قابلیت سرمایه گذاری شده اند.


وی گفت: بر این اساس کار مرمت اضطراری مدرسه ثنایی و یک حمام تاریخی در ایوانکی و زیباسازی بدنه شماری از بناها که در منظر عمومی قرار دارند، در دستور کار مشترک میراث فرهنگی و شهرداری ایوانکی قرار گرفته است.


بیدختی افزود: با توجه به حضور مدیریت جدید در صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور و وجود متقاضی سرمایه گذاری، به زودی شاهد جذب سرمایه‌گذار در کاروانسرای ایوانکی و جذب گردشگر در این منطقه خواهیم بود.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در صورتی که مالکان بناهای تاریخی اقدام به حفظ و مرمت بنا داشته باشند، این اداره کل نیز تا 50 درصد در مرمت بنا مشارکت می کند.


رضا حسنی بخشدار ایوانکی نیز خواستار بررسی مشکلات آثار تاریخی ایوانکی و بافت تاریخی این شهر شد.


وی با بیان اینکه وجود آثار تاریخی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه است، خواستار جذب سرمایه گذار برای کاروانسرای ایوانکی شد.


وی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاه مستقر در ایوانکی می‌توان در زمینه طبیعت‌گردی و توسعه گردشگری در مناطق کویری و کاروانسرای قصر بهرام، استفاده کرد.


گفتنی است ، ایوانکی یکی از شهرهای شهرستان گرمسار است که در مسیر جاده سمنان - تهران و در 30 کیلومتری مرکز شهر گرمسار قرار دارد.


انتهای پیام / ه


بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان از آثار تاریخی ایوانکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.