سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عامل قطع درختان جنگلی کهور؛ به کاشت درخت محکوم شد

رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج فردی را که متهم به ریشه کنی 5 اصله درخت جنگلی از نوع کهور بود، ملزم به کاشت ده اصله درخت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، غلامرضا مارزی رئیس دادگستری شهرستان قلعه گنج  با اشاره به اینکه درختان کهور جزء ذخایر جنگلی محسوب می شوند،گفت: باتوجه به شکایت اداره منابع طبیعی شهرستان قلعه گنج مبنی بر اقدام فردی به ریشه کن کردن 5 اصله درخت جنگلی از نوع کهور و همچنین اقرار صریح متهم در جلسه دادگاه، به استناد مواد 42 و 43 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع کشور و رعایت ماده 19 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 وی به پرداخت سی میلیون جریمه نقدی محکوم می گردد.

وی ادامه داد: باتوجه به وضع خاص متهم، فقدان سابقه کیفری و متاهل بودن دادگاه در اجرای مواد 60،52،47،46،43 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 اجرای مجازات نامبرده را به مدت یکسال تعلیق می نماید.

مارزی گفت: متهم موظف است با نظارت اداره منابع طبیعی در هفته درختکاری ده اصله درخت بیابانی کهور کاشته و تاییدیه آن را به واحد اجرای احکام تحویل نماید.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت عدم انجام شرط فوق دادگاه صادر کننده حکم قرار تعلیق را لغو و دستور اجرای حکم معلق را صادر می نماید.

انتهای پیام/ی

مجازات های اسلامی بدون صدور حکم زندانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.