سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعا‌های بی‌اساس وزرای خارجه عرب علیه ایران در نشست امروز قاهره

وزیران خارجه عرب شرکت‌کننده در نشست امروز قاهره علیه ایران، کشورمان را به دخالت در امور کشور‌های عربی متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الحدث، نشست فوق العاده وزیران خارجه برخی کشورهای عربی، امروز در قاهره، پایتخت مصر، برگزار شد. 

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، در نشست امروز اتحادیه عرب در قاهره، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور کشورهای عربی متهم کرد.

وزیر خارجه عربستان مدعی شد: پذیرفتن دعوت ریاض برای شرکت در این نشست نشانه آگاهی از خطر ایران است! عربستان در برابر اقدامات ایران بیکار نخواهد نشست.

عادل الجبیر در ادامه فرافکنی‌های این روزهای مقامات سعودی افزود: موشکی که به پایتخت کشور من شلیک شد، بیانگر حملات مکرر ایرانی‌ها به پادشاهی سعودی است. تاکنون شاهد شلیک ۸۰ موشک بالستیک ایرانی از سوی عاملان ایران یعنی حوثی‌ها به سمت خود بوده‌ایم. سکوت در برابر حملات عاملان ایران در منطقه به نفع امنیت هیچ یک از پایتخت‌های عربی نیست. ما باید وظایف خود را بر عهده بگیریم و امنیت و ثبات کشورهایمان را در برابر سیاست تهاجمی ایران، حفظ کنیم.

خالد بن احمد، وزیر امور خارجه بحرین، نیز در نشست فوق العاده وزیران خارجه عرب، مدعی شد خطر ایران تهدیدی برای همه کشورهای عربی است. خالد بن احمد همچنین ایران را به دست داشتن در انفجار خط لوله گاز در كشورش متهم كرد!

احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب نیز در این نشست اظهار کرد: شلیک موشک بالستیک به طرف یک پایتخت عربی از سوی یک گروه شبه نظامی، تهدید خطرناکی است. ابوالغیط همچنین با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان افزود از ایران می خواهیم که از مواضع خود در قبال کشورهای عربی دست بردارد.

دبیرکل اتحادیه عرب در پایان بیانیه این نشست را قرائت کرد. وی گفت این اتحادیه قصد ندارد در حال حاضر پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ببرد. ابوالغیط افزود کشورهای شرکت‌کننده در این نشست فعلا در حال بررسی مواضع کشورهای عربی در این باره هستند و تصمیم‌گیری را به پس از روشن شدن مواضع این کشورها موکول کرده‌اند.

احمد ابوالغیط افزود تمام کشورهای عربی به جز لبنان با مفاد بیانیه موافقت کرده‌اند که لبنان نیز نسبت به بخش‌های مربوط به حزب‌الله ملاحظاتی دارد. وی همچنین مدعی شد موشک‌هایی که با آن شهرهای عربی هدف قرار می‌گیرند در ایران ساخته شده‌اند.

انتهای پیام/

نشست وزرای خارجه عرب با موضوع ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
کشورهای عربی به جز لبنان با مفاد بیانیه موافقت کرده‌اند
این یعنی عراق ،سوریه ،قطر هم حمایت کردن؟
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
عقب افتاده هاي بيچاره منتظر روزهاي بد وعذاب اور كه نتيجه دروغ و ورياكاري وجهالت تان است باشيد