سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم های ملی تکواندو زنان و مردان ایران راهی چین می شوند

تیم های ملی زنان و مردان ایران برای حضور در رقابت های کسب سهمیه گرنداسلم امشب راهی چین می شوند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی تکواندو مردان و زنان ایران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه گرند اسلم ساعت 21:10 امشب تهران را به مقصد چین ترک می کنند.


آرش فرهادیان مدیر سازمان تیم های ملی تکواندو در گفت و گو با رادیو درباره مسابقات گرند اسلم اظهار کرد: رقابت های گرند اسلم امسال برای نخستین بار است که در جهان برگزارمی شود. این مسابقات با شیوه ای کاملاً متفاوت نسبت به دیگر رویدادهای تکواندو است. 9 ورزشکار از دیگر رویدادها انتخاب می شوند؛ البته یک سهمیه هم کشور میزبان دارد و 3 ورزشکار از مسابقات انتخابی هستند. بدین ترتیب 12 ورزشکار در هر وزن در رقابت های گرند اسلم حضور پیدا می کنند.


فرهادیان به جوایزی که برای این مسابقات درنظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت: جوایز نقدی قابل توجهی برای رقابت های گرند اسلم در نظر گرفته شده است. 70 هزار دلار جایزه نقدی به نفر اول و به ترتیب 20 و 10 هزار دلار به نفرات دوم و سوم اهدا می شود. تفاوت دیگری که این رقابت ها را پراهمیت می کند، این است که در پایان 4 سال برگزاری این مسابقات، یک سهمیه هم از گرنداسلم در المپیک حضور خواهد داشت؛ البته از 6 سهمیه ای که برای مسابقات گرند پری درنظر گرفته شده بود، یک سهمیه کم و به مسابقات گرند اسلم اضافه شده است.


مدیر تیم های ملی اضافه کرد: در پایان رقابت های انتخاباتی گرند اسلم 5 مسابقه در 5 هفته متوالی در چین برگزار می شود. در هفته آخر مسابقات به صورت تیمی انجام می شود.


او  در پاسخ به این سوال که چه تعداد تکواندوکار از کشورمان در گرند اسلم حضور پیدا می کنند، عنوان کرد: در بخش مردان 9 ورزشکار را با حمایت فدراسیون به این مسابقات اعزام می کنیم. یک ورزشکار هم از قهرمانان سابق تیم ملی با تأیید سازمان تیم های ملی و کادر فنی به مسابقات اعزام می شود و در مجموع 10 ورزشکار با هدایت بی باک در مسابقات حاضر می شوند. در بخش بانوان هم 9 ورزشکار را با سرمربیگری کمرانی به رقابت ها اعزم می کنیم.

انتهای پیام/

 

اظهارات فرهادیان درباره مسابقات گرند اسلم 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.