سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه

بیستمین دوره طرح ملی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب ۵۰ هزار مدرسه، در مدرسه تیزهوشان متوسطه اول ناحیه ۲ ساری برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: این طرح ۲۰ سال در حال برگزاری است و در ۴ سال اخیر مازندران در اجرای این طرح در میان تمامی استان‌های کشور رتبه نخست را به دست آورد.

وی افزود: بر اساس این طرح در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ مبلغ ۳ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال کتاب توسط اداره کل آموزش و پرورش خریداری شده و در مدارس استان توزیع شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: این میزان کتاب شامل ۱۳۵ هزار جلد کتاب در ۱۱۰۰ عنوان بوده است. اما در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب خریداری شده که شامل ۱۴۰ هزار جلد کتاب و ۱۱۲۵ عنوان است.

شعبانی از توزیع ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس مازندران خبر داد و افزود: این رقم در کشور بی سابقه بوده و مازندران از این حیث در مقام نخست کشور قرار دارد.

وی گفت: استان مازندران در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۳ کتابیار داشته و میزان کل کتاب‌ها در کتابخانه‌های مدارس مازندران بیش از ۳ میلیون نسخه است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: تعداد کل کتابخانه‌های کلاسی استان ۴ هزار و ۴۲۳ کتابخانه و تعداد کل کتاب در کتابخانه‌های کلاسی استان ویژه دوره ابتدایی ۷۷۵ هزار جلد است.

انتهای پیام/آ

برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.