وی با بیان اینکه صلاحیت بالینی به عنوان دروازه برای دانشجویان گروههای پزشکی محسوب میشود، عنوان کرد: دانشجویان گروههای مختلف پزشکی باید در راستای افزایش توانمندیهای بالینی، آزمونی را تحت عنوان صلاحیت بالینی در زمان فارغالتحصیلی بدهند که قبولی در آن از اهمیت ویژهای برخوردار است.
نادریان با اشاره به اینکه مرکز آزمون صلاحیت بالینی بر حسب شرایط وظایف خاصی را بر عهده دارد، تاکید کرد: مرکز آزمون صلاحیت بالینی دارای وظایف و امکانات خاصی است و بر اساس دستورالعملها و ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت دانشجویان باید در آزمون صلاحیت بالینی در زمان فارغالحتصیلی شرکت کنند.
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت که از سال 94 شروع شدهف نیازمند برنامهریزی و تحول جدید در حوزه آموزش است و لذا بستههایی از طرف وزارت بهداشت به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ارائه شده است که برخی از بستهها مانند مجازی سازی به وسیله استادان جوانتر آن را پذیرا بوده و همچنین برخی دیگر از بستهها مثل مرجعیت علمی پزشکی نیز به وسیله استادان با تجربه و بر حسب وضعیت دانشگاهها مورد قبول واقع شده است.
نادریان با اشاره به اینکه در 30 سال پیش قرار بوده مراکز آموزشی از درمانی در راستای گسترش دانشگاهها جدا شود که امروزه برنامههای جدیدتری در حال اجرا است و به نظرم تغییرات ناگهانی، برای دانشگاههای علوم پزشکی مفید نیست.
وی یادآور شد: آزمون صلاحیت بالینی ویژه دانشجویان گروههای علوم پزشکی تا به امروز به اندازه 5 دوره در سطح کشور برگزار شده است.
انتهای پیام/