سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامزد جایزه برترین بازیکن جوان آسیا

کره ای های بارسلونا رقیبان من هستند/ قصد دارم در تیم ملی بزرگسالان بدرخشم

طاها شریعتی گفت: کسب جایزه برترین بازیکن جوان آسیا از اهداف من است اما در این راه با بازیکنان کره ای آکادمی بارسلونا رقابت می کنم.

طاها شریعتی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخابش به عنوان یکی از نامزدهای کسب بهترین بازیکن جوان فوتبال آسیا در سال 2017 بیان کرد: از 3 سال پیش که عضو تیم های ملی پایه ایران شدم چنین اهدافی را برای خودم ترسیم می کردم و خوشبختانه به مرور به بخشی از اهدافم رسیدم. در تورنمنت معتبر قزاقستان که پیش از جام جهانی نوجوانان برگزار شد به عنوان بهترین مدافع انتخاب شدم و یکی از مهم ترین هدف های من هم کسب جایزه برترین بازیکن جوان بود. امیدوارم در انتخاب برترین های سال فوتبال آسیا این جایزه را کسب کنم.

او درباره رقیبانش در راه کسب جایزه برترین بازیکن جوان آسیا تصریح کرد: لی سئونگ وو و پارک سئونگ هو رقیبان کره ای من در راه کسب این جایزه هستند. تا جاییکه اطلاع دارم آنها بازیکنان خوبی هستند که در آکادمی بارسلونا بازی می کنند و البته برخلاف من مدافع هم نیستند. تاکنون مقابل این نفرات بازی نکرده ام اما امیدوارم در رقابت با آن ها جایزه را به دست آورم چراکه قطعا کسب این عنوان رزومه خوبی برای من محسوب می شود و به ادامه راه فوتبالی ام کمک می کند.

با حضور عباس چمنیان در تیم نوجوانان تمام بازیکنان رشد چشم گیری داشتند

شریعتی درباره تاثیر درخشش تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی در  انتخابش به عنوان یکی از نامزدهای کسب این جایزه گفت: پیش از انتخاب عباس چمنیان به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان یک سال با حمید علیدوستی تمرین کرده و در رقابت های مختلفی حاضر شدیم. در ادامه با روی کار آمدن کادرفنی جدید تمریناتمان را ادامه دادیم و مسیر رو به رشدمان به شکل خوبی تداوم یافت. کیفیت فنی تیم ملی نوجوانان با انتخاب عباس چمنیان افزایش یافت و تمام بازیکنان پیشرفت چشمگیری داشتند. در این مدت بازیکنان خوبی هم به تیم ملی اضافه شدند و در نهایت توانستیم نتایج خوبی در جام جهانی کسب کنیم.

مدافع تیم فوتبال سایپا تهران درمورد تمرین کردن خود زیرنظر علی دایی و دستیارانش اظهار کرد: پس از بازگشت تیم ملی جوانان از رقابت های مقدماتی زیر 19 سال آسیا با تمرکز کامل در تمرینات سایپا شرکت می کنم و امیدوارم زیرنظر دایی در تیم سایپا هم درخشش خوبی داشته باشم. کارلوس کی روش هم یک بار بازی تیم ملی جوانان را از نزدیک تماشا کرد  و صحبت های خوبی برای بازیکنان و کادرفنی انجام داد.

پژمان منتظری مدافع مورد علاقه ام است

شریعتی درباره اینکه با توجه به سن بالای سید جلال حسینی و پژمان منتظری، 2 مدافع میانی تیم ملی پس از جام جهانی 2018 شانسی برای دعوت خود به این تیم قائل است یا خیر، گفت: مدافع میانی جزء پست هایی است که تجربه در آن اهمیت زیادی دارد و در کنار سید جلال و منتظری مرتضی پورعلی گنجی هم بار فنی بالایی دارد. امیدوارم شرایطی فراهم شود که در آینده ای نزدیک بتوانم برای تیم ملی بزرگسالان به میدان بروم. با توجه به اینکه پژمان منتظری از مدافعان پا به توپ فوتبال ایران است به سبک بازی اش علاقه دارم و کمتر دفاع وسطی به این شکل بازی می کند. البته به کریم باقری به عنوان یکی از اسطوره های فوتبال آذربایجان و جواد نکونام هم علاقه مند هستم.

او درباره دلیل ناکامی تیم ملی جوانان از صعود به رقابت های مرحله نهایی قهرمانی زیر 19 سال آسیا گفت:  پس از بازگشت تیم ملی نوجوانان از جام جهانی 2 تا 3 روز استراحت کردم اما باتوجه به اینکه مسئولان تیم ملی جوانان برای حضور من و محمد شریفی در این تیم از باشگاه سایپا مجوز گرفتند توانستیم پیش از اعزام به مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا 5،6 جلسه در تمرینات تیم جوانان شرکت کنیم و تا حدی با سایر بازیکنان هماهنگ شویم. در این رقابت ها هم در پست دفاع راست بازی کردم که پست اصلی ام نیست اما از این لحاظ مشکلی نداشتم.

شریعتی افزود: ایران تیم خوبی داشت و همین که در سه بازی تنها یک گل دریافت کردیم، نشان می دهد در کارهای دفاعی عملکردمان خوب بوده است اما سه حریف عرب کیفیت بازی ها را پایین آورده بودند. می توانستیم نتایج بسیار بهتری در اردن بگیریم اما شانس با ما یار نبود. با حذف تیم ملی جوانان شانس حضور بازیکنان فعلی تیم نوجوانان در جام جهانی جوانان از بین رفت و این موضوع ناراحت کننده است.

مدافع تیم ملی فوتبال جوانان ایران در پایان خاطرنشان کرد:  برای ادامه راهم اهداف شخصی و تیمی زیادی دارم  و امیدوارم اسکلت فعلی تیم جوانان  و نوجوانان از بین نرود تا بتوانیم در آینده هم روزهای خوبی داشته باشیم. باتوجه به استعداد بازیکنان ایرانی بیشتر آن ها توانایی بازی در اروپا را دارند و من هم برای حضور در فوتبال اروپا تلاشم را به کار می گیرم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.