سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعزام 35 تیم سیار بهداشت و درمان به روستاهای زلزله زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: 35 تیم سیار بهداشت و درمان شامل پزشک برای ویزیت و درمان بیماران و آسیب دیدگان به روستاهای مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه اعزام شده اند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت:به دستور وزیر بهداشت مقرر شد هر هفته یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور به عنوان دانشگاه معین با دانشگاه علوم پزشکی کرماشاه دراین زمینه همکاری کرده و پس از ارزیابی، نیازها و کمبودها را برای تامین و رفع اعلام کند.

وی با بیان اینکه از لحاظ درمان در مناطق زلزله زده به شرایط پایدار رسیده ایم و اکنون بهداشت اولویت کارهای منطقه است، گفت: از نظر کنترل بهداشت آب معاونت بهداشتی دانشگاه بررسی های لازم را در شهر های حادثه دیده استان کرمانشاه انجام داده که خوشبختانه آلودگی میکروبی مشاهده نشده و تنها تا حدی آب کدر است که ظرف روزهای آینده نیز حل خواهد شد.

مرادی گفت: 2دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی برای انجام خدمات دندانپزشکی و یک دستگاه اتوبوس دیابت جهت آزمایش و مراقبت بیماران دیابتی در مناطق آسیب دیده غرب استان مستقر شده است .

مرادی با اشاره به اینکه بعد از بروز حوادث، بهداشت روانی بسیار حائز اهمیت است گفت: یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی تمرکز بر بهداشت روانی افراد آسیب دیده است و در همین راستا کمیته روانپزشکی بحران با همکاری روانپزشکان و روانشناسان به صورت علمی برای پیشگیری از بروز بیماری های روانی همچون افسردگی تشکیل و در منطقه مستقر شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز بیماری های پوستی استحمام افراد حادثه دیده نیز بسیار مهم است و از این رو از خیرین و ارگان ها درخواست داریم نسبت به تهیه سرویس های بهداشتی و حمام های سیار در مناطق زلزله زده اقدام کنند.

انتهای پیام/ز

  تهیه سرویس های بهداشتی و حمام های سیار نیاز ضروری زلزله زدگان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.