سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگ‌ترین وقف کشور در دوران انقلاب اسلامی متعلق به فارس است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: بزرگ‌ترین وقف کشور در دوران انقلاب اسلامی متعلق به فارس است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سید میثم حسینی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در مورد برنامه‌های دهه وقف، گفت: نشست‌های صنفی با اصناف مختلف ازجمله این برنامه‌ها است و در این برنامه، مذاکراتی با فعالان و تأثیرگذاران اصناف مختلف هر صنف انجام می‌دهیم، آثار و برکات وقف را برای آنان تشریح می‌کنیم و از آنان می‌خواهیم که مردم را برای ایجاد وقف جدید تشویق کنند.

وی در مورد نتایج این نشست‌ها در سال‌های گذشته، افزود: در طی چند سالی که از برگزاری این برنامه می‌گذرد آثار خوبی را شاهد بودیم و نشست با پزشکان، روحانیون، طلافروشان، بازیگران صداوسیما و برخی دیگر از اصناف به دلیل این‌که بسیاری از افراد جامعه با وقف چندان آشنایی ندارند و در راستای ترویج این سنت الهی مفید بود.

حسینی ادامه داد: وقف‌های جدید پنج سال گذشته کشور و همچنین استان فارس، معادل وقفیات ایجادشده در سی سال ابتدای انقلاب اسلامی، نشان‌دهنده نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌های فرهنگی برای آشنایی مردم با این حیطه مهم است.

وی اظهار داشت: در سال 94 شاهد بزرگ‌ترین وقف بعد از انقلاب اسلامی در کشور در استان فارس بودیم که واقف خیراندیش حاج محمدحسن کاظمی شیرازی اموال مختلفی را وقف کارهای مختلف کرده‌اند.
انتهای پیام/ر

ویژه برنامه های دهه وقف در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.