سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار اردبیل:

دانشگاه ها نقش مهمی در تنش زدایی بین کشورها دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: دانشگاه ها نقش مهمی در تنش زدایی بین کشورها دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ناصر نصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در نشست اتحادیه دانشگاه های آ‌سیای میانه در اردبیل افزود: در جهان کنونی بزرگترین تهدید جوامع انسانی آتش افروزی و ترویج خشونت بین کشورهاست.

وی گفت: دانشگاه ها می توانند سیاستمداران را برای رفع این مشکل به خوبی یاری دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل افزود: امروزه منطقه ای که کشور ایران و کشورهای آسیای میانه در آن قرار دارند به واسطه آتش افروزی تروریست ها و افراد زیاده خواه بیش از سایر نقاط جهان در معرض تهدید قرار دارد و ارتباط بین مراکز دانشگاهی در کاهش این تنش ها ازطریق تربیت نیروی انسانی شایسته و کارآمد موثر خواهد بود.

نصیری بیان کرد: دانشگاه ها بهترین و مناسب ترین مراکز برای ایجاد ارتباط و همکاری بین ملت هاست و در این صورت روابط بین المللی تحت تاثیر قرار گرفته و علم و دانش به معنی واقعی در خدمت انسانیت قرار می گیرد.

وی گفت: همه رشته های دانشگاهی و علمی هنگامی مفید و ارزشمند خواهند بود که در خدمت انسانیت و آسایش و رفاه جوامع بشری باشند و اگر بر دانش بشری ارزش های انسانی حاکم نباشد علوم به ابزار وحشتناکی برای برهم زدن امنیت و آرامش جوامع تبدیل می شوند.

نصیری تصریح کرد:امیدوارم وجود اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه بتواند زمینه همکاری و تبادل علم و دانش و نیز دانشجویان و اساتید بین کشورهای عضو این اتحادیه را بیش از پیش فراهم نموده و سطح علمی مراکز دانشگاهی این کشورها را ارتقا دهد.
وی افزود: دولت ایران به شکل جدی از دانشگاه ها و به خصوص از ایجاد ارتباط بین دانشگاه های ایران با مراکز دانشگاهی سایر کشورها به منظور تقویت سطوح علمی آنها و ایجاد روابط دوستانه بین ملت ها حمایت می کند.


انتهای پیام/ح


نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.