سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پخت 20تن آش نذری در نائین

در ايام پایانی ماه صفر بزرگترين حجم آش نذري استان اصفهان با حجم حدود 20 تن در شهر نايين طبخ شد.

علی نایبی، مسئول اجرايي اين برنامه در گفتگوبا خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: پخت این آش نذري در جوار امامزاده حيدر و امامزاده حسن عليهم السلام نايين در شام غريبان شهادت امام حسن(ع) و رحلت پيامبر اعظم و ايام شهادت امام رضا(ع) انجام مي گيرد.

وی ادامه داد: اين آیین حدود 35 سال قدمت دارد و بسیار مورد توجه مردم نايين است كه امسال در شب پخت، بيش از دو هزار نفر از مردم تا اذان صبح در پخت این آش (همزدن آش) همکاری داشتند.

مسوول اجرايي آيين پخت آش نذري نايين خاطرنشان كرد: در اين آيين امسال، ۷۲ديگ آش به نیت ۷۲تن از شهداي کربلا، در اين محل تعبيه شده كه براي تهيه آش، بيش از ۱۲۰۰كيلوگرم گوشت، دو تن گندم، یک تن حبوبات و ۲۴هزار لیتر آب به غیر از کمک ها و هدایای مردمی مصرف شده است.

وي افزود: استقبال از اين آیین به گونه اي است كه حتي بسياري از مردم شهرهاي دیگر مانند تهران، اصفهان، یزد، خور و ديگر شهرهای کشور، براي حضور در اين مراسم رنج سفر را برخود هموار مي كنند.

نايبی با اشاره به اين كه حدود ۱۰روز است كه انجام مقدمات تهيه اين آش شروع شده، گفت: اين آیین ابتدا در سال هاي ابتدايي با پخت شش ديگ آش شروع شد كه امروز به بركت خود ائمه اطهار به حدود ۷۲ديگ آش رسيده است.

 

انتهای پیام/م

 

پخت آش نذری در نائین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.