سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متناسب نبودن نظام آموزشی با نیازهای جامعه

هیچ تناسبی بین نظام آموزشی و نیازهای جامعه در زمینه تولید و اشتغال وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس کمیسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی امروز در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان در یاسوج گفت: در دنیا آموزش ها مبتنی بر اشتغال و تولید است، بر این اساس 70 درصد آموزش ها در حوزه مهارت های فنی و حرفه آموزی است ولی در ایران این وضعیت برعکس است.


غلامرضا کاتب افزود: بیش از 49 درصد از یک میلیون و 750هزار شرکت کننده در کنکور سراسری را دانش آموزان رشته علوم تجربی تشکیل دادند که این مقایسه نشانگر ناهمگونی بین آموزش ها و نیازهای کسب و کار جامعه است.


وی ضعف مدیریت های آموزشی و ساختارهای فرهنگی و موضع گیری های خانواده ها را عامل گریز از رشته های مهارتی خواند و گفت: بر این اساس شمار متقاضیان بیکار در رشته های تحصیلات تکمیلی بیشتر از کاردانی فنی و حرفه ای است.


رئیس کمسیون اشتغال و تولید مجلس سیاست های اشتغال و تولید در برنامه های اول تا پنجم توسعه را ناکارآمد عنوان کرد و افزود: از سال های ابتدایی برنامه اول تاکنون نرخ بیکاری بین 12 تا 13 درصد در نوسان بوده و اهداف ترسیم شده هم محقق نشده است.

انتهای پیام/د

متناسب نبودن نظام آموزشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.