سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه بروجرد:

مقاوم سازی اماکن در برابر زلزله باید انجام شود

امام جمعه بروجرد گفت: مقاوم سازی اماکن دولتی وخصوصی و آگاهی بخشی به مردم در برابر زلزله باید جدی گرفته شود تا با اقدامات پیشگیرانه آسیب‌های این بلای طبیعی درکشورکاهش داده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت السلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور افزود: زلزله یک بلای طبیعی محسوب می‌شود و تا کنون نیزبا وجود پیشرفت علم وتکنولوژی، بشرتوانایی تشخیص پیش بینی زمان ومکان ان را پیدا نکرده است.

به گفته وی زلزله اخیراستان کرمانشاه به هفت شهر و یک هزار روستا آسیب وارد کرده است و بیش از ۳۲۰ تن کشته وحدود هشت هزارتن مجروح شده اند.

وی اظهارکرد: تاکنون در کشور اقدامات عمده‌ای درراستای مقاوم سازی بنا‌ها دربرابر زلزله صورت نگرفته است و می‌طلبد دولتمردان با برنامه ریزی جدی اقدامات لازم را برای مقاوم سازی بنا‌ها انجام دهند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه در بیشتر شهر‌های کشور مشکل بافت‌های فرسوده وجود دارد، گفت: بنا‌های جدید نیز به علت عدم نظارت دستگاه‌های متولی سست وغیرمقاوم در برابر زلزله ساخته شده اند که باید این موضوع نیز به صورت دقیق بررسی وآسیب شناسی شود.

حجت السلام و المسلمین ترابی افزود: مصالح ساختمانی که دربنا‌های تازه تاسیس به کاربرده می‌شود استاندارد‌های لازم را نداشته و ناظران نیز به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به همدردی ملت ایران با زلزله زدگان غرب کشور گفت: بعد از وقوع زلزله ملت ایران اسلامی همگی به صحنه آمدند و کمک‌های خود را به مناطق زلزله زده ارسال کردند که این موضوع بازتاب گسترده رسانه‌ای در ایران وجهان داشته است.

خطیب نماز جمعه بروجرد بیان کرد: بعد از بیانات رهبرمعظم انقلاب و دعوت مردم برای کمک به آسیب دیدگان زلزله غرب کشورمردم، دولت، نیرو‌های ارتش، سپاه، بسیج و نیرو‌های امدادی به صحنه امدند و کار امداد رسانی را در کمترین زمان ممکن انجام دادند.

حجت السلام والمسلمین ترابی با اشاره ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام و ۲ فرزند معصوم ومظلومش اضافه کرد: بازخوانی عمیق زندگی این بزرگواران هر کدام می‌تواند گره‌های بسیاری زندگی ازبشریت را باز کند.

وی افزود: بشربا وجود پیشرفت‌های بزرگ در زمینه علم و تکنولوژی متاسفانه در زمینه معنوی و خصلت‌های انسانی در تاریک‌ترین اعصار تاریخ به سر می‌برد.

امام جمعه بروجرد گفت: دنیا پرستان به اسم مدرنیته، جوامع بشری را به سمتی راهنمایی می‌کنند که جزسقوط ملت چیزی به همراه ندارد.

حجت السلام والمسلمین ترابی گفت: امروز مسلمانان وظیفه دارند تا با ابلاغ پیام وحدت بخش پیامبراسلام (ص) به جهانیان توطئه‌های دشمنان را درخصوص هتک حرمت اموزه‌های دینی اسلام و پیامبرخنثی کنند.

وی بیان کرد: امروز بشر در قرن حاضر تشنه عدالت و جویای حقیقت است و خیلی سریع جذب اسلام می‌شود و راه نجات خود را در تعالیم اسلامی می‌داند و این موضوع باعث ترس و وحشت استکبار جهانی شده است.

امام جمعه بروجرد گفت: قدرت‌های استکباری جهان از نفوذ روز افزون اسلام در جهان هراس دارند و هتک حرمت مسلمانان یکی از دلایل نفوذ اسلام در جهان است.

انتهای پیام/د

مقاوم سازی اماکن در برابر زلزله باید جدی گرفته شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.