سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب جمعه قم:

مسئولان با تمام قوا به یاری زلزله زدگان ‌بشتابند/استعفای نخست وزیر لبنان عمل نسنجیده ای بود

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حادثه ی تلخ زلزله ی غرب کشور گفت:مسئولان با تمام قوا به یاری زلزله زدگان ‌بشتابند.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ آیت الله حسینی بوشهری،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلی قدس،با اشاره به رحلت خاتم الانبیا(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع)اظهار کرد:نقش مهم نبی مکرم اسلام بر اساس آیات قرآنی انکار ناپذیر است و اوصاف زیبایی در رابطه با ایشان در آیات قرآنی آمده است.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن پیامبر اکرم(ص) نقش چراغ و هدایتگری داشتند، حیات یک جامعه به این بستگی دارد که دعوت خداوند و رسولش را اجابت کند، پیامبر اکرم(ص) حریص بر سعادت انسان‌ها است و غم‌خوار جامعه است بنابراین قرآن و خدای متعال بهترین معرف پیغمبر اکرم(ص) است.

امام‌جمعه قم با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که تمام قامت امام حسن مجتبی(ع) عقل، تدبیر و درایت بود، امام مجتبی(ع) در حلم و بردباری نمونه دوران است و با محبت و مهربانی دل دشمن را نیز نرم می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری، شهادت امام رضا(ع) را مورد اشاره قرار داد و گفت: این امام همام الگوی رفتاری مردم در جامعه است، امام رضا(ع) فرمودند : اگر در مجلسی ذکر ما اهل‌بیت (ع) مطرح شود آن روزی که دل انسان‌ها می‌میرند دل شخصی که در این مجلس است، نخواهد مرد.

وی نماد پرشکوه عظمت اسلام و مسلمانان را اربعین حسینی دانست و گفت: هر آنچه در بالای منابر شنیده بودیم همه را در پیاده‌روی اربعین با چشم خود شاهد بودیم، از نیروهای نظامی، انتظامی و مسئولان و دولت و ملت عراق تشکر و قدردانی می‌کنیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به حادثه تلخ زلزله ی غرب کشور گفت: لازم می‌دانیم صمیمانه از اعماق دل از طرف مردم خوب و کریمه اهل‌بیت(س) این مصیبت را تسلیت عرض کنیم، مردم به زیبایی عمل کردند و هر آنچه در توانشان بود تقدیم به زلزله‌زدگان کردند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: مصیبت‌های غم باری بر مردم وارد آمد، فاز امداد و نجات تمام‌شده و فاز دوم که مهم‌ترین کار است تأمین جایگاهی برای زلزله‌زدگان است، لازم است، مسئولان نظام با تمام قوا به یاری آسیب دیدگان بشتابند.

وی با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است و مظهر وحدت مقدس آگاهی و مجاهدت ملت ما است، امام ابتکار جالبی با ایجاد بسیج نشان دادند و ان شالله با همت خود در راستای اهداف بسیج عمل کنیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به خبر استعفای نخست‌وزیر لبنان گفت: این کار بسیار عمل زشت و نسنجیده‌ای است که کشور دیگری نخست‌وزیر کشوری را بازداشت و او را وادار به استعفا کندکاری که سعودی‌ها انجام دادند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: واقعیت این است آن روزی که سعد حریری نخست‌وزیری را بر عهده داشت، انتظارشان از او این بود که حزب‌الله لبنان در انزوا قرار گیرد و حزب‌الله از صحنه لبنان کنار برود اما برخلاف تصورشان حزب‌الله زیبا درخشید و تمامی معادلات را برهم زد.

وی معیارهای شناخت امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر آنچه در جامعه رخ می‌دهد و زمینه‌ساز تقویت بنیه دین الهی است به‌عنوان معروف می‌شناسیم و هر چه در جامعه رخ می‌دهد و زمینه‌ساز تضعیف دین الهی است به‌عنوان منکر می‌شناسیم.

امام‌جمعه قم شناخت عمیق دین را یکی از مبانی و زمینه تقویت بنیه‌های دین در جامعه دانست و افزود: ارتقای فکر، عقل و تدبیر در جامعه یکی دیگر از معیارهای شناخت معروف و منکر است، تلاش در جهت حاکمیت دین در جامعه یکی دیگر از معیارها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های نماز جمعه ی قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.