سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از بیماری وبا درمناطق زلزله زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:هم اکنون اولویت دانشگاه مسائل بهداشتی از جمله پیگیری بهداشت آب برای جلوگیری از بیماری وبا و بیماریهای دیگر است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم سعی کنند از آب معدنی و آبهایی که با تانکر به آنها می رسانند و نیز از غذاهایی که مطمئن باشند استفاده کنند .

وی گفت:خفگی با گاز منو اکسید کربن ممکن است در افرادی که در چادر ها اسکان دارند پیش آید لذا از مردم عزیز زلزله زده درخواست می کنم در این خصوص نکات ایمنی را رعایت کنند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی درتشریح آخرین وضعیت درمانی مصدومین زلزله اخیر گفت: 9397 نفر پذیرش داشتیم که از این تعداد 5916 نفر به صورت سرپایی درمان شدند، درحال حاضر 616 نفر بستری هستند و 1331 نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.

 محمودرضا مرادی با بیان اینکه به محض ارسال خبر زلزله ، کمیته بحران در دانشگاه با حضور تمامی معاونین دانشگاه تشکیل شد گفت: با برنامه ریزی و تقسیم کار این کمیته و نیز کمک وزارت بهداشت و استانهای هم جوار خدا را شکر توانستیم اقدامات درمانی بسیار خوبی انجام دهیم هرچند شایستگی مردم ما بیش از اینهاست .

وی با اشاره به اینکه ما اطلاع کافی از تعداد کشته شدگان خارج از مراکز درمانی نداریم ،تعداد فوت شدگان در بیمارستانها را 474 نفر و ترخیصی را 1404 مورد اعلام کرد و گفت: 410 نفر در بیمارستان طالقانی و 210 نفر در بیمارستان امام رضا (ع) مورد جراحی قرار گرفته اند و برای 181 نفر نیز در اسلام آباد جراحی های کوچک انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه درخصوص اولویت های کاری خود توضیح داد : انتقال بیماران اولین اولویت ما بوده و با هماهنگی بعمل آمده با وزارت بهداشت ، در تهران 1000 و در همدان و استانهای مجاور 400 تخت پشتیبان برای ما در نظر گرفته شد که 170 نفر با هواپیمای امداد رسانی و 987 نفر نیز به جاهای مختلف اعزام شدند و به علت تاریکی هوا و عدم امکان استفاده از بالگرد در همان ساعات اولیه صبح مصدومان را انتقال دادیم.



انتهای پیام/ز

خطر خفگی با گاز مونواکسید وجود دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.