سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت سمن ها؛

فعالیت بیش از دو هزارو ۳۰۰سمن در مبارزه با مواد مخدر

قائم‌مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فعالیت دو هزار ۳۶۵ سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر از اشتغال ۴ هزار معتاد بهبودیافته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سردار علی مویدی قائم‌مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به قابلیت‌های این سازمان‌ها گفت: باید در این عرصه از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل حوزه بهره‌مند شویم.

وی در ادامه با بیان اینکه پنهان کردن آمار و ارقام آسیب‌های اجتماعی درگذشته بزرگترین اشتباه بود، تصریح کرد: امروز در عرصه اجتماعی راهی جز این نداریم که سازمان‌های مردم نهاد را به کار بگیریم چنانچه در ۴ سال گذشته شاهد یک عزم ملی همراه با هوشمندی و هوشیاری و ارتقاء سطح آگاهی مردم در حوزه آسیب‌های اجتماعی بودیم.

قائم مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین یکی از رویکرد‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در ۴ سال گذشته را اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: در گذشته کمتر از هزار سمن در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشتیم که به صورت پراکنده فعالیت می‌کردند، ولی با به کار گیری خود مردم توانستیم این تعداد را به ۲۳۶۵ سمن ارتقاء دهیم.

سردار مویدی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد درمان اعتیاد در کشور به دست مردم صورت می‌گیرد و دولت کمتر از ۱۰ درصد در درمان اعتیاد نقش دارد، ادامه داد: تا یک ماه گذشته بیش از ۴ هزار معتاد بهبود یافته مشغول کار شده اند و امروز این افراد در سایه همین درآمد زندگی خود را اداره می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمار تولید مواد مخدر سنتی در افغانستان در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن ۹۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با این روند، آینده جوانان به خطر افتاده است.

قائم مقام رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه با وجود تولید افسار گسیخته مواد مخدر در افغانستان تاکنون دولتمردان این کشور پاسخگو نبوده اند، افزود: باید با موضوع مواد مخدر هوشمندانه برخورد کنیم تا از این عرصه حساس عبور کنیم.

انتهای پیام/م

دو هزارو ۳۰۰سمن در مبارزه با مواد مخدر فعالیت  دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.