سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره اوقاف نجف‌آباد خبر داد:

ثبت 8 وقف جدید در نجف‌آباد از ابتدای امسال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: در سال جاری 8 وقف جدید ثبت و توزیع 250 پک تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند صورت گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام اصغر توسلی  امروز در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 8 وقف جدید در شهرستان نجف‌آباد ثبت شده که بیشتر درباره مساجد است.

وی درباره موقوفات شهرستان نجف‌آباد بیان داشت: در شهرستان نجف‌آباد 625 رقبه منفعتی و انتفاعی داریم که شامل مساجد، تکیه‌گاه‌ها می‌شود و از این تعداد 300 مورد موقوفات شهرستان است که درآمددار است که از این تعداد 60 درصد موقوفات مربوط به روضه‌خوانی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد درباره برپایی موکب اداره اوقاف شهرستان در مرز چذابه نیز افزود: این موکب در دومین سال خود، در مرز چذابه به مدت 12 روز مستقر شد و از جمله برنامه‌های این موکب توزیع 300 هزار بسته خوراکی، اسکان و تهیه غذای گرم بود که نسبت به استقبال بی‌سابقه از این موکب باید در سال‌های آینده پرشورتر برگزار کنیم.

وی یکی از دغدغه اداره اوقاف در زمینه وقف را توجه واقفان به نیازهای روز جامعه برشمرد و گفت: در این راستا در اوقاف کمیته‌ای به نام یاوران وقف تشکیل شده تا واقفان با مراجعه به اداره اوقاف بتوانند در زمینه مورد نیاز جامعه وقف خود را انجام دهند.

توسلی در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوم استان در موقوفات خاطرنشان کرد: با این وجود شاهد هستیم در شهرستان نجف‌آباد جای بسیاری از وقف‌ها خالی است به‌ خصوص وقف قرآنی که تنها یک مورد در شهرستان نجف‌آباد وجود دارد که با تبلیغات صورت گرفته در این هفته شاهد ثبت دو وقف دیگر قرآنی در شهرستان خواهیم بود.

وی درباره دیگر برنامه‌های اداره اوقاف بیان کرد: در زمینه برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه حدود 60 برنامه در طول سال در 4 بقعه و امامزاده شهرستان برگزار می‌شود، که در برخی از این بقاع و امامزادگان پزشکان به صورت رایگان به ویزیت بیماران می‌پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد با اشاره به کسب رتبه اول طرح مودت در استان اصفهان نیز ادامه داد: در سال تحصیلی جاری، 250 بسته فرهنگی تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد که حدود 150 میلیون آن از اعتبارات شهرستان تأمین شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.