سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است

وزیر خارجه روسیه متذکر شده است ادعای آمریکا مبنی بر قانونی بودن حضور نیروهای نظامی‌اش در سوریه، «نامعقول» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، تاکید کرده است بر خلاف ادعاهای پنتاگون، حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است.

سرگئی لاوروف در اظهارنظر درباره گزارش‌ها مبنی بر اجازه آمریکا به تروریست‌های داعش برای فرار از رقه گفت: «موانعی بر سر راه اقدامات ارتش سوریه (که تحت حمایت نیروی هوایی روسیه بوده است)، برای نابودی عناصر باقی مانده داعش پدید آمد؛ در حالی که برای رسیدن به اهدافمان نیازمند زمان بیشتری بودیم.»

بر اساس اظهارات لاوروف، از آنجا که «پیامدهای خروج آزادانه عناصر تروریستی، شرایط مبارزه را تحت‌الشعاع قرار داده است،» روسیه خواستار بیان توضیحات درباره این مسئله شده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مدرکی دال بر همکاری احتمالی آمریکا با گروه تروریستی داعش در دسترس است یا خیر، گفت: «من نمی‌توانم درباره این تبانی صحبت کنم. ما از حقایق استفاده می‌کنیم. ما مدرکی در دست نداریم که نشان دهد میان آمریکا و داعش تبانی صورت گرفته است.»

لاوروف همچنین در اظهار نظر درباره ادعای واشنگتن مبنی بر قانونی بودن حضور نظامی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه به دلیل تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت چنین اظهاراتی «نامعقول» است.

او گفت: «آمریکا حضور خود را توجیه می‌کند که در حقیقت غیرقانونی است؛ زیرا که بر اساس تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد و یا دعوت دولت قانونی سوریه نبوده است.»

اظهارات لاوروف در پی انتشار گزارشی مبنی بر این بیان شده است که در ماه اکتبر، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، به 250 عنصر داعش و نیز 3500 نفر از اعضای خانواده‌های خود اجازه داده است، شهر رقه را ترک کنند.

انتهای پیام/

 

اظهارنظر وزیر خارجه روسیه درباره حضور نظامی آمریکا در سوریه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.