سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بدهی 416 میلیاردی ادارات به اوقاف همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از بدهی 416 میلیارد تومان ادارات به اوقاف همدان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان مطالبات اوقاف از دستگاه‌های اجرایی استان توسط کارشناس رسمی دادگستری مستندسازی شده افزود: میزان مطالبات اوقاف و امور خیریه استان همدان از دستگاه‌ها و ادارت 416 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه 154 میلیارد تومان از این مقدار را ادارات پذیرفته اند که باید پرداخت کنند گفت: پایگاه نوژه همدان و شهرداری بیشترین بدهی را به اوقاف دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: درمانگاه شبانه‌روزی اعتمادیه از محل موقوفات بهاءالملک راه‌اندازی شده است که پزشکان عمومی و متخصص در این مرکز مستقر شدند و براساس نیت واقف خیراندیش بیماران نیازمند 32 روستا به صورت رایگان مداوا می‌شوند.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به پرداخت 800 میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در شهرستان‌های این استان عنوان کرد: در روز 13 آذر امسال 110 زائر اولی به مشهد مقدس اعزام میشوند.

وی با اشاره به برنامه های روز وقف گفت: برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، افتتاح اماکن مذهبی بازسازی شده، افتتاح مرکز فرهنگی امام زاده عبدالله همدان، برگزاری همایش بزرگ وقف، غباروبی گلزار شهدا،ویزیت رایگان بیماران درمانگاه مهدیه در هفته وقف،اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم، تضیع مواد غذایی و بسته حمایتی بین نیازمندان از جمله برنامه های اوقاف در هفته وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیزیه استان همدان از برگزاری نمایشگاه عکس و اجرای تئاتر خیابانی در روز 27 آبان در همدان خبرداد و افزود: 9 فیلم مستند درباره واقفان استان همدان از شبکه 3 سیما و شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند با اشاره به اینکه 713 موقوفه منفعتی در استان همدان وجود دارد ، گفت: در همدان بیش از 300 عنوان نیت واقف ثبت شده است.

وی افزود: تا کنون 750 میلیون تومان در راستای نیت روضه خوانی و اطعام هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه37 کودک پروانه ای در استان همدان مبتلا به این بیماری هستند ادامه داد: یک تا دو و نیم میلیون تومان به صورت نقدی به این بیماران پرداخت می شود.

حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در آستان امامزاده عبد‌الله(ع) به منظور ترویج فرهنگ قرآنی ایجاد شده است و در این راستا اساتید حفظ قرآن روزانه به 700 نفر را قرآن کریم را آموزش میدهند.

گفتنی است، همچنین امروز 110 عدد اشیا فلزی، هنری و فرهنگی که به همت آقای ضرابیان ساخته و پرداخته شده بود توسط این هنرمند به موزه امام زاده عبدالله اهدا شد.

انتهای پیام/ ص.ف

ویزیت رایگان بیماران در روز وقف

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.