سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید ۱٦ هزار جلد کتاب از ناشران و نویسندگان بومی کردستان

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: در سال جاری و با حمایت های دبیرکل بالغ بر 16 هزار جلد کتاب از ناشران و نویسندگان بومی استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در سال جاری و با حمایت های دبیرکل بالغ بر 16 هزار جلد کتاب از ناشران و نویسندگان بومی استان خریداری شده که تحولی چشمگیر در تجهیز منابع کتابخانه های عمومی استان است.

وی عنوان کرد: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران بومی استان از خرداد ماه سال 92 به صورت ویژه در دستور کار کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت و در این مدت با وجود مشکلات مالی تعداد زیاید کتاب با موضوعات مذهبی ویزه اهل سنت و همچنین با زیان و ادبیات کوردی خریداری و در کتابخانه ها توزیع شد.

احمدی بیان کرد: در سال جاری دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تخصیص اعتباری ویزه تحولی اساسی در این راستا ایجاد کرد و ابتدای سال جاری تاکنون نزدیک به 16 هزار جلد کتاب با عناوین و موضوعات متنوع از ناشران و نویسندگان بومی خریداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان حمایت از نویسندگان و ناشران بومی را بسیار مهم برشمرد و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی جامعه گام برمی دارند باید از اولویت های نهادهای فرهنگی و مسئولان استانی باشد.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت 12 باب کتابخانه عمومی نهادی با 6 هزار عضو فعال در شهرستان سنندج، اظهار داشت: از این تعداد کتابخانه 7 باب شهری و بقیه روستایی هستند.

احمدی تصریح کرد: عدم توزیع مناسب کتابخانه های عمومی شهر سنندج در فضای شهری یکی از مشکلات موجود است در حالی که 3 باب کتابخانه مهم و بزرگ سنندج در مرکز شهر واقع شده اند غرب این شهر کتابخانه ندارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اشاره به کمبود سرانه فضای کتابخانه های عمومی در سنندج، گفت: اگر تعداد کتابخانه ها را با تعداد مساجد در سطح شهر مقایسه کنیم در هر محله مسجد وجود دارد در حالی که تعداد کتابخانه ها بسیار کم و جوابگوی نیازهای مردم فرهنگ دوست شهر سنندج نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فضای مجازی و اینترنت رقیب کتابخانه ها نیست، افزود: تعداد زیادی از افراد عضو کتابخانه هستند که از طریق اینترنت و کتابهای الکترونیکی جذب کتابخانه شده اند.

احمدی بیان داشت: در حال حاضر 70 درصد تولیدات کتاب از آن کشورهایی است که خود بانی و سازنده شبکه اینترنت هستند.


انتهای پیام/ع

ضرورت حمایت از نویسندگان و ناشران بومی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.