سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتمادسازی در زمینه وقف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

نماینده ولی فقیه درکردستان گفت:اعتمادسازی در زمینه وقف در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید به نحوی عمل کنیم که مردم نسبت به این سنت حسنه نگاه بسیار مثبتی داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه درکردستان ، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی درجریان دیدار مدیران وکارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان که به مناسبت آغاز دهه وقف انجام شد، ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هم وطنانمان در زلزله کرمانشاه گفت: همدردی و کمک مالی به زلزله‌زدگان وظیفه و رسالت همه ما است و این حوادث آزمایشی برای همه ما است.
وی افزود: این دنیا سرای آزمایش است و هر اتفاقی که می‌افتد به نوعی آزمایش الهی است و انسان از این حوادث باید درس بگیرد.
آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: بر اساس آنچه در قرآن آمده باقیات و صالحات است که تنها برای انسان باقی می‌ماند و انسان را در آخرت به سعادت می‌رساند.

نماینده ولی فقیه درکردستان افزود:تمام موجوداتی که در این دنیا وجود دارند روزی از بین می‌روند، اما دنیا آخرت و نعمت‌های آن هیچگاه تمام شدنی نیست.
آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: کسی که وقف می‌کند سند مالکیت موقوفه‌ را به نام خدا می‌زند ولی تاثیرات و سود آن به خود فرد باز می‌گردد.
وی با اشاره به اینکه سند وقف به نام خدا است، افزود: از این رو باید هر کاری که انجام می‌دهیم در راه رضای خدا باشد و نمی‌توان منافع آن را در جای دیگر غیر از رضای الهی استفاده کرد.
وی بیان کرد: وقف سنت همیشه جاری است و تا زمانی که از آن موقوفه استفاده می‌شود حتی و بعد از مرگ انسان نیز اثرات مثبت آن به انسان باز می‌گردد.
نماینده ولی فقیه درکردستان عنوان کرد: اعتمادسازی در زمینه وقف در جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید به نحوی عمل کنیم که مردم نسبت به این سنت حسنه نگاه بسیار مثبتی داشته باشند.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهارداشت: مردم باید ثمرات مثبت موقوفات را در جامعه ببیند تا به سمت این سنت حسنه حرکت کنند تا شاهد توسعه هرچه بیشتر موقوفات در استان باشیم.

وی ادامه داد: برخی از اثاری که موقوفات ما در جامعه دارد باید از طریق مختلف برای مردم روشنگری و اطلاع‌رسانی شود چرا که تنوعی که در وقف وجود دارد و نیات واقفین بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به سمت انجام این سنت حسنه است.

وی افزود: باید کاری کنیم که موقوفاتی که داریم هرچند کوچک باشند ماندگار و تبدیل به احسن شود تا بتوانیم در مسیر توسعه موقوفاتی که متولی آن شده‌ایم تاثیر مثبت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه درکردستان گفت: دادگاه‌های ما باید در این راستا همکاری جدی داشته باشند و با تعامل هرچه بیشتر سند مالکیت تک برگ برای اراضی موقوفات گرفته شود.

انتهای پیام/م

وقف سنت همیشه جاری است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.