سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون قضایی دادگستری کرمان؛

شهرستان های شرق استان کرمان پیشتاز در زمینه صلح وسازش

معاون قضایی دادگستری کرمان گفت:حوزه های قضائی شهرستان های نرماشیر، ریگان وفهرج به ترتیب با 94،89 و 83درصد بیشترین درصدصلح وسازش را در پرونده های قابل مصالحه داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام دادگستری کرمان، مهدی تقی زاده معاون قضائی رییس کل دادگستری استان کرمان در امور شوراهای حل اختلاف گفت: در شش ماهه اول سال جاری تعداد72هزار 19 فقره پرونده در شعب شوراهای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته است

وی افزود: تعداد شوراهای حل اختلاف حوزه های قضائی استان کرمان ر ا331 مورد اعلام کرد و افزود:از این تعداد 115مورد شورای صلحی، 114مورد شورای رایی و 102مورد شورای روستایی می باشند.

این مقام قضائی اعلام کرد:در شش ماهه ی نخست سال جاری 72هزار و 444فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده است.

رییس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت:بیشترین پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف مربوط به شهرکرمان با 21هزار و 512فقره پرونده می باشد و شهرستان های سیرجان وجیرفت در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی تعداد اعضای اصلی و علی البدل و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان را یک هزار و615نفر اعلام کرد وگفت:86درصد دبیران شوراهای حل اختلاف استان را بانوان تشکیل می دهند.

تقی زاده با بیان اینکه 60درصد کارکنان شوراهای حل اختلاف دارای تحصیلات کارشناسی،کارشناسی ارشد ودکتری می باشند،اعلام کرد:در مجموع 131قاضی در شعب شوراهای حل اختلاف در حال فعالیت قضائی می باشند.

این مقام قضائی گفت:در شش ماهه اول سال 96 تعداد72هزار 19 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته که میانگین تعداد پرونده های مختومه به ازاء هر شورای شهری در شش ماهه اول سال جاری 298 فقره و به ازاء هر شورای روستایی53 فقره می باشد.

این مقام قضائی ادامه داد:در شش ماهه اول سال جاری از کل پرونده های مختومه 14درصد با مصالحه حقوقی و 53درصد آنها با صدور رای حقوقی و 14درصد با مصالحه کیفری و 9درصد با صدور رای کیفری و 10درصد با قرار عدم صلاحیت مختومه شد.

وی افزود:از کل پرونده های مختومه به شوراها اعم از پرونده های قابل سازش و غیرقابل سازش در شش ماهه اول سال جاری تعداد 20هزار 162 فقره بصورت مصالحه مختومه گردیده که درصد آن نسبت به کل پرونده های مختومه 28درصد و نسبت به پرونده های حقوقی و کیفری قابل مصالحه 41درصد می باشد.

 وی در خصوص عملکرد شعب ویژه زندان در شش ماهه اول سال جاری گفت:در مجموع 598فقره پرونده وارد شعبه ویژه زندان شده است که 385فقره پرونده به صلح وسازش انجامیده است و در نهایت منجر به آزادی 121نفر از زندان شده است.

انتهای پیام/ح

شرق استان کرمان پیشتاز درصلح وسازش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.