سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده بسیج دانشجویی فارس خبر داد؛

برگزاری دومین یادواره ۳۸۵ شهید دانشجوی فارس

دومین یادواره سرداران و ۳۸۵ شهید دانشجوی فارس در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ قزل‌سفلی فرمانده بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه یادواره ۳۸۵ شهید دانشجوی فارس هر دو سال یک بار برگزار شود و در دو سال آینده نیز این سنت ادامه می‌یابد، گفت: شهید شاخص این یادواره علی اکبر پیرویان از اهالی شهرستان کازرون است.

وی افزود: اختتامیه یادواره ۳۰ آذر ماه برگزار می‌شود که قبل از آن نیز ۷۰ یادواره شهرستانی برگزار و در آن به مولفه هنر و رسانه توجه ویژه خواهد شد.

قزل‌سفلی ادامه داد: هفت جشنواره در عرصه‌های مختلف از جمله رسانه، صالحین و سایر موارد برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: قبل از برگزاری نخستین یادواره‌ی شهدای دانشجو آمار شهدا کامل نبود که پس از برگزاری یادواره این آمار کامل شد و امروز پنج شهدای حرم به آن افزوده شده است.

قزل‌سفلی با اشاره به اینکه امروز در موضوع آثار شهدای دانشجو و حتی یافتن آدرس آنان با مشکل روبرو هستیم و این نشان می‌دهد تاکنون دیداری با خانواده‌ها صورت نگرفته است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به دنبال شناسایی تخصص شهدای دانشجو هستیم تا  به معرفی آنان بپردازیم.

فرمانده بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه ۱۳۰ شهید دانشجوی استان فارس متعلق به شیراز است، تصریح کرد: تا به امروز آمار تفکیک شهدای دانشجو به لحاظ واحد‌های دانشگاهی آنان نداریم که این مهم نیز در دست اقدام است تا هر دانشگاه بتواند یادواره شهدای دانشجویی را برگزار کند.

قزل سفلی همچنین از تولید آثار هنری از جمله موسیقی، تئاتر و سایر رشته‌های هنری خبر داد و گفت: در بحث رسانه نیز یادواره مجازی و رسانه شهدای دانشجو برگزار می‌شود.

فرمانده بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده در وزارت علوم و وزارت بهداشت در برگزاری یادواره شهدای دانشجویی در استان‌ها مسئولیت و رئیس یادواره بر عهده دانشگاه مادر و دبیر یادواره نیز بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه کمیته‌های ستاد یادواره شهدای دانشجوی این استان شامل کمیته‌های فرهنگی هنری، فضای مجازی، رسانه، روابط عمومی، نظارت و ارزیابی و پشتیبانی تشکیل شده است، گفت: به منظور تهیه شناسنامه شهدای دانشجوی استان هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مربوطه در حال انجام و برای تولیدات نرم‌افزاری در حوزه‌های کتاب و رسانه نیز برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/ر

برگزاری یادواره شهدای دانشجوی فارس در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.