سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست مازندران در دسترسی به اینترنت کشور

مازندران با سهم ۸۶ درصدی از دسترسی به اینترنت رتبه نخست در کشور است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، موسی یمین فیروز رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌ رسانی مازندران با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۵۳ درصد است گفت: بیش از ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به اینترنت دسترسی دارند که مازندران با بیش از ۸۶ درصد رتبه نخست را در کشور و رتبه سوم را در حوزه اینترنت موبایل دارد.

وی با بیان اینکه میزان مطالعه در کشور پایین آمده است وعده‌ای سبب آن را فضای مجازی می‌دانند، افزود: برای ارائه محتویات نیازمند فضای مجازی هستیم و فضای مجازی فضای دیگری برای مطالعه نیز فراهم کرده است.

یمین فیروز با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گفت: انس و الفت ما با کتاب دیرینه است و هیچ محملی نمی‌تواند جایگزین کتاب شود، گرچه کهکشان گوتنبرگی در کشور ما زمان زیادی را سپری نکرده، اما با وجود فضای مجازی از محیط چاپی فاصله گرفتیم لذا نمی‌توان تاثیر فضای مجازی را بر خواندن نادیده گرفت.

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی مازندران با اشاره به اینکه مطالعه در فضای مجازی سطحی است و لذتی که از خواندن کتاب بدست می‌آید در فضای مجازی وجود ندارد، افزود: انتظار می‌رود در خصوص این منبع مرجع، بیشتر اطلاع‌رسانی شود و مهم‌تر اینکه مدیران بعدی اداره کل کتابخانه‌ های عمومی مازندران برای روزآمدسازی آن فکری کنند.

وی گفت: مهم‌ترین عامل برای رفع نیاز‌های اطلاعاتی شناخت منابع است که در کشور ما کمتر به این موضوع مهم توجه شده است، منابع اطلاعاتی بسیار ارزشمند و فاخری در استان و کشور چاپ و منتشر می‎شود، ولی عموم مردم از وجود آن بی‌اطلاع هستند.

یمین فیروزدرباره ضرورت آموزش باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به خانواده‌ ها و کودکانمان افزود: این آگاهی کودکان را با خطرات فضای مجازی آشنا میکند و میتوانیم با ایجاد گروه‌ های کتابخوانی و معرفی کتاب در فضای مجازی، آن‌ها را به مطالعه عمیق و خلاق ترغیب کنیم.

انتهای پیام/ م

سهم ۸۶ درصدی مازندران از دسترسی به اینترنت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.