سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ورشکستگی بیخ گوش شرکت‌های دانش بنیان

رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر بستر درآمدزایی شرکت‌های دانش‌بنیان مهیا نشود با ورشکستگی این شرکت‌ها رو به رو می‌شویم.

علیرضا احمدیان رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نقش فن بازار در برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت گفت: یکی از دلایل ارتباط ضعیف میان این دو بخش نبود صنعت واقعی در بخش صنعت و نیز  تربیت نشدن نیروی کارآفرین در بخش دانشگاه است.

وی ادامه داد: فن بازار ارتباط دهنده صنعت با دانشگاه و نقطه شروع تبدیل دانش به ثروت است.

رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف فن بازار نیز برقراری این ارتباط و ایجاد اعتماد در صنعت و ایجاد باور در بخش دانشگاهی است.

بازار کشور راه شرکت‌ها را برای درآمدزایی بسته است

احمدیان در ادامه به مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه اکثر بازار کشور دولتی است، رقابتی در بازار وجود ندارد لذا شرکت‌ها در بازار قدرت بازاریابی ندارند. زیرا پول و بازار در اختیار عده خاصی قرار می‌گیرد از این رو مسیری برای پیشرفت شرکت‌ها نیست.

رئیس دانشکده فناوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات در تبدیل دانش به ثروت، تغییر نگرش و باور  نداشتن به تولید داخل است.

احمدیان اضافه کرد: اگر زیرساخت های مناسب برای فعالیت و درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیان مهیا نگردد رشد بی رویه این شرکت ها یکی از معضلات پیش رو در آینده خواهد بود.

وی یادآورشد: پرداخت وام به شرکت‌های نوپا بدون وجود بستر مناسب برای بازاریابی و حمایت از R&D باعث پرداخت وام بدون فروش مناسب می‌شود و در نهایت ورشکستگی یا تبدیل شرکت دانش بنیان به یک شرکت‌های وارداتی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.