وی با بیان اینکه این اقدام تسریع در روند ثبت فوت افراد است، گفت: در مواقع عادی ابتدا باید گواهی فوت توسط پزشک مربوطه صادر و سپس در ثبت احوال ثبت شود ، اما در این شرایط به دلیل اینکه ممکن است برخی از روستاها پزشکی نداشته باشند که این گواهی را صادر کند به منظور تسریع در روند کارها،تایید فوت نیز توسط اعلام فرمانداریها،بخشداریها و دهیاریها قابل قبول است.
سخنگوی سازمان ثبتاحوال تصریح کرد:برای کسانی که شناسنامه و کارتهای ملی آنها نیز در این حادثه مفقود شده ،تدابیری اتخاذ شده است.در حقیقت ایستگاههای سیاری در مناطق حضور دارند و اطلاعات را از افراد اخذ و پس از صدور کارت ملی و شناسنامه این مدارک را به آنان تحویل میدهند.در حقیقت همکاران ما در ثبتاحوال استان درخواستهای مردم جهت صدور مدارک جدید را از روستاها اخذ کرده و مدارک را به آنان تحویل میدهند.
ابوترابی در پایان گفت: با هماهنگیهای انجام شده با مسئولان محلی ،طی نامهای از جانب آنها، افرادی که مدارکشان در زلزله مفقود شده است، معرفی میشوند و کارهایشان در خصوص صدور شناسنامه یا کارت ملی خارج از نوبت انجام و کارت ملی و شناسنامه جدید برای آنان صادر میشود.
انتهای پیام/