سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت دفاع روسیه: آمریکایی‌ها به جنگ با داعش در خاورمیانه تظاهر می‌کنند

وزارت دفاع روسیه از حمایت آمریکا از فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در منطقه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد آمریکا در واقع از فعالیت تروریست‌های (تکفیری وهابی) داعش در منطقه حمایت می‌کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا با حمله به افراد مسلح داعشی که از البوکمال خارج می شوند ،مخالف است. اوضاع و وقایع میدانی در ارتباط با داعش برملاکننده آن است که آمریکا به جنگ با تروریسم در خاورمیانه، تظاهر می کند اما نیروی هوایی آمریکا تلاش کرد جلوی حملات هوایی روسیه را به داعش در اطراف البوکمال در سوریه بگیرد.

این در حالی است که امروز، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا، اظهار کرد: تا زمانی که تروریست‌های داعش قصد مبارزه داشته باشند، نیرو‌های نظامی آمریکا نیز در سوریه باقی می‌مانند.

سخنان متیس درباره حضور نظامی طولانی مدت آمریکا در سوریه در زمانی مطرح می‌شود که داعش بخش‌های زیادی از مناطق تحت تسلط خود را در این کشور از دست داده و ارتش سوریه به موفقیت‌های چشمگیری در پاکسازی مناطق اشغال شده دست یافته است.

متیس که در پنتاگون پاسخگوی پرسش خبرنگاران بود، درباره آینده عملیات نظامی آمریکا در سوریه مدعی شد: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در سوریه موجب می‌شود نسخه دومی از داعش در این کشور پدید نیاید. او در این باره گفت: دشمن اعلام نکرده که کارش در این مناطق تمام شده است، پس ما نیز تا هر زمان آن‌ها قصد مبارزه کردن داشته باشند، به جنگیدن ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین بر اهمیت ادامه دادن تلاش‌ها برای برقراری صلح و کمک به ایجاد شرایطی که در آن راه حل‌های دیپلماتیک برای سوریه اتخاذ شود، تاکید کرد.

متیس گفت: هفت سال از جنگ داخلی سوریه می‌گذرد. تا زمانی که مذاکرات صلح ژنو به نتیجه نرسد به ماموریت خود در سوریه ادامه می‌دهیم. عملیات آمریکا فقط شامل گزینه‌های نظامی نمی‌شود؛ بلکه موضوع رسیدگی به پناهجویان سوری را نیز در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

انتقاد وزارت دفاع روسیه از حمایت آمریکایی‌ها از داعش

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر داعش