سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ویژه ملایر:

صنعت مبل و منبت ملایر نیازمند نیازمند توجه بیشتر

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: صنعت مبل و منبت ملایر با توجه به ثبت ملی آن نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالعظیم رضایی  فرمانده ویژه ملایر در نخستین نشست اعضای کارگروه مبل و منبت ملایر اظهار کرد: برای جذب بازارهای جدید بویژه در کشورهای اروپایی باید به صورت تخصصی برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه از ثبت ملی مبل و منبت ملایر باید به عنوان یک فرصت ویژه بهره برداری کنیم، افزود: هم اکنون که مزیت نسبی شهرستان در این زمینه فعال شده، نیاز است با برنامه ریزی، تلاش و وحدت از دستاوردهای خوب این رویداد مهم استفاده کنیم.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: اهمیت این رویداد تا اندازه ای است که باید به طور رسمی کالبدی برای برنامه ریزی و ادامه فعالیت منبت کاران و علاقه مندان به این صنعت ترسیم کنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه از دولتی کردن کارها در این زمینه باید پرهیز کرد، گفت: ما نمی خواهیم برای فعالان مبل، منبت و منبت کاران تکلیفی را تعیین و یا قانونی را وضع کنیم، بلکه می خواهیم به شما کمک کنیم و برای آسان سازی روند در کنار شما هستیم.

وی با بیان اینکه باید برای برگزاری جشنواره زمستانی مبل و منبت آماده شویم، افزود: این جشنواره به عنوان مکمل جشنواره تابستانی باید با کیفیت بهتر، برنامه ریزی مطلوب تر و با دستور کار مشخص برگزار شود.

فرماندار ویژه ملایر خواستار تعین کمیته های مشخص برای کارگروه مبل و منبت ملایر شد و اضافه کرد: در جشنواره زمستانی نقاط ضعف باید برطرف و اثرگذاری، تبلیغات و اطلاع رسانی جشنواره برای حضور بیشتر مردم در ملایر مطلوب تر شود.

رضایی بر لزوم تداوم جشنواره مبل و منبت در ملایر برای سال های آتی تاکید کرد و گفت: در این راستا باید دانشگاه ها ورود کنند و زمینه جذب سرمایه گذار مهیا شود.

وی تخصص شدن کارها را ضروری ارزیابی و اضافه کرد: چنانچه روی مسیری درست همراه با تدبیر و وحدت حرکت کنیم، به طور قطع همه برنامه ها در این زمینه قابل تحقق و دستیابی است.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه ملایر نیز بر لزوم برداشتن گام های علمی تر و مناسب تر در این زمینه تاکید کرد و افزود: پس از کشاورزی، مبل و منبت حوزه ای است که بیشترین اشتغال را در این شهرستان به خود اختصاص داده و سرمایه گذاری در این زمینه یک ضرورت به شمار می رود.

محمد حامدی نژاد تاکید کرد: هم اکنون که مجموعه اداری و مدیریتی شهرستان در کنار فعالان صنعت مبل و منبت هستند، باید ادامه راه را حرفه ای تر، علمی تر و رقابتی طی کنیم.

وی افزود: نظارت بر ارایه خدمات به مشتری در جشنواره، تامین مواد اولیه چوب و واردات آن، تقویت تعاونی مبل و منبت، شکل گیری تشکل مبل و منبت، برندسازی و ورود بانوان به آموزش منبت کاری از جمله موارد و مشکلاتی بود که در این نشست از سوی فعالان این صنعت مطرح شد.

معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: اردیبهشت ماه امسال مبل و منبت ملایر ثبت ملی شد و در همین راستا نخستین جشنواره مبل و منبت این شهرستان شهریورماه در سطح وسیعی برگزار شد.

انتهای پیام/ب

اهمیت مبل ومنبت ملایردر همدان

برچسب ها: اخبار همدان ، منبت ، مبل ، ملایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.