سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امانی خبر داد

عملکرد ضعیف سازمان امداد و نجات در امداد رسانی به زلزله زدگان

عضو شورای شهر تهران گفت: عملکرد سازمان امداد و نجات در زلزله استان کرمانشاه، تا کنون ضعیف بوده است.

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهربانو امانی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، در بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر، طی تذکری نسبت به عملکرد دستگاه های امدادی در استان زلزله زده کرمانشاه و امدادرسانی به زلزله‌زدگان این استان معترض شد.

امانی اظهار داشت: مردم شهر تهران با مدیریت شهردار و حساسیتی که نسبت به وقوع مصائبی چون زلزله قائل دارند و نسبت به بروز بلایای طبیعی این چنینی نه تنها در خصوص ایران که در مورد سایر کشورهای دنیا اهمیت ویژه ای را برای کمک و همدلی لحاظ می کنند.

 وی ادامه داد: شهرداری تهران تنها می تواند جبران بخشی از نیازهای آسیب دیدگان را تامین کند و وظیفه اصلی با سازمان امداد و نجات است که باید آرامش مردم داغدیده را فراهم کند که تا کنون در این خصوص عملکرد ضعیفی داشته است.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران می توانند با توجه به جایگاه شغلی خود، در خصوص امداد رسانی به زلزله‌زدگان مدل سازی کند.

 امانی خاطرنشان کرد: مسکن مهر و در واقع بهتر است بگوییم مسکن نامناسب که به نام مهر شکل گرفته و تحویل مردم شده است، بخش زیادی از تلفات حادثه زلزله استان کرمانشاه مربوط به این مسکن ها بوده و مسئولان باید در خصوص این مسأله ورود کنند.

وی یادآور شد: برای کاهش آلام و تحمل داغ سختی که زلزله زدگان به دلیل از دست دادن عزیزان خود بر دل دارند، لازم است که سازمان بهزیستی و تیم های مددکاری و روان‌شناسی در محل حادثه حضور یابند.

 عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تجربیات امداد رسانی و امور رسیدگی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، تمرینی برای مردم تهران، برای رسیدن به افزایش همگرایی و هم افزایی بیشتر است.

امانی گفت: شهردار تهران، شهرداران مناطق تهران موظف کند که شرایط جمع آوری کمک های مردمی نقدی و غیرنقدی را فراهم کرده و پس از آن به مناطق زلزله زده ارسال کنند.

 هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پاسخ امانی گفت: خانم امانی باید مستند حرف بزنید این صحبت ها مصداق تهمت است.

 رئیس شورای شهر، خطاب به امانی گفت: ما از عملکرد ارگان های امدادی و سایر دستگاه ها در استان کرمانشاه و رسیدگی به زلزله‌زدگان بی اطلاعیم و نباید در این خصوص اظهار نظر کنیم.

 هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: خانم امانی بهتر است مستند حرف بزنید و نباید شرایط به وجود آمده در مراسم اربعین را که در رابطه با بزرگ نمایی اقدامات شهرداری تهران صورت گرفت را تکرار کنیم.

 وی ادامه داد: برخی از دوستان برگزاری مراسم اربعین حسینی را طوری انعکاس دادند که گویا تنها شهرداری تهران در برگزاری مراسم دخیل بوده است و سازمان های دیگر نقشی نداشتند که البته اینطور نبود و این حرف صحیح نیست و دستگاه های بسیاری برای این مراسم زحمت کشیدند.

 انتهای پیام/

انتقاد شهربانو امانی از امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
سازمان امداد و نجات ضعیف عمل نکرده است امدادگران و پرسنل خدوم این سازمان محترم هنوز از مراسم اربعین حسینی برنگشته که چنین مصیبتی همه ی ایرانیان را داغدار و ماتم زده کرد
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون و به بازماندگانشان صبر بده