سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير راه و شهرسازي :

مسكن هاي روستايي بازسازي مي شوند

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: به زودي، همه مسكن هاي روستايي بازسازي و مقاوم سازي خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ابوالفضل صومعلو به نوسازي واحدهاي مسكوني اشاره كرد و افزود: مقاوم سازي يك ميليون و 600 واحد مسكوني در دستور كار قرار دارد كه يك ميليون و 100 هزار واحد با رعايت مقررات ملي مقاوم سازي شده و در آينده نزديك همه مسكن هاي روستايي بازسازي خواهند شد.
وي افزود: يك ميليون و 575 هزار واحد موفق به اخذ پروانه يك ميليون و 641 واحد مرحله پي سازي را پشت سر گذاشته اند و يك ميليون و 250 هزار واحد به مرحله سقف و اسكلت رسيده اند.
صومعلو با اشاره به اينكه 541 هزار واحد در مرحله نازك كاري است گفت: تاكنون بيش از 320 هزار واحد به مرحله بهره برداري رسيده است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه برنامه سال 91 بنا به قانون برنامه پنجم توسعه ساخت 950 هزار واحد است گفت: سعي داريم كه مسكن مهر در سال 91 به سمت مسكن خود مالكي و بافت فرسوده هدايت شود.
وي در ادامه با بيان اينكه در اين روش زمين را خود مالكان و يا انبوه سازان تهيه كرده و از تسهيلات مسكن مهر استفاده مي كنند اضافه كرد: مزيت اين روش اين است كه دهك هاي ميان درآمدي نيز پوشش داده مي شوند.
صومعلو با اشاره به اينكه حدود 23 ميليارد و 600 ميليون تومان تسهيلات پرداخت شده است افزود: با اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها نرخ مصالح ساختماني كمتر از 20 درصد افزايش يافت و اخيرا هم قيمت آهن آلات تثبيت شده است.
وي با بيان اينكه در قيمت سيمان حدود 19 درصد افزايش قيمت رخ داد گفت:‌ قيمت ساخت را در سال 91 با توجه به ميزان تورم كنترل خواهيم كرد./ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.