سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای از افزون بر هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسن شاه، ولی بر  مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: هر ساله با توجه به شرایط آب و هوایی ایرانشهر سطح وسیعی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان در فصل تابستان به زیر کشت محصول ذرت می‌رود.

وی ادامه داد: امسال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای اختصاص یافته است.

شاه ولی بر زمان کشت محصول ذرت را اوایل مرداد تا پایان شهریور ماه اعلام کرد و افزود: برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر از اوایل نیمه دوم آبان شروع و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی کشت محصول ذرت تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

شاه، ولی بر اظهار داشت: ذرت علوفه‌ای ایرانشهر علاوه بر مصرف داخلی به استان‌های همجوار از جمله فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص یافته که کار بردا‌شت آن از اواخر آذر ماه شروع می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.