سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه رازی خبرداد:

دانشجویان 700 پرس غذای گرم به مردم زلزله‌زده اهدا کردند

طادی گفت: تا کنون بیش از 700 پرس غذای گرم، و 5 تن آب معدنی و حجم زیادی از مواد دارویی و بهداشتی به مناطق آسیب دیده اعزام شد.

طادی عضو بسیج دانشجویی دانشگاه رازی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از نیاز شدید مناطق زلزله زده غرب کشور به مواد غذایی، دارویی، پتو و لباس گرم خبر داد.

اعزام اولین نیروهای امدادی بسیج  به مناطق زلزله‌زده 

وی تصریح کرد: در مدت کوتاهی پس از زلزله  بسیج دانشجویی دانشگاه رازی با تشکیل ستاد بحران جهت ارزیابی تشخیص خسارت‌های وارده و تقسیم‌بندی امور در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصر شیرین و غیره، 57 نفر از اعضای بسیج دانشجویی این دانشگاه در غالب 2 تیم در سحرگاه به سرعت به مناطق آسیب دیده اعزام شدند و در مدت کوتاهی روند امدادرسانی آغاز شد.

 

سرعت بالای امدادرسانی به زلزله‌زدگان

طادی با بیان اینکه در آغاز کار به دلیل کمبود نیروی انسانی، امکانات لازم و نور کافی کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان به کندی پیش می‌رفت، خاطرنشان کرد: بعد از ساعت 14 با افزایش نیروهای امدادی کمک‌رسانی به آسیب دیدگان با سرعت مناسبی انجام می‌شود.

کم کاری مدیران دانشگاه‌ها در کمک به زلزله‌زدگان

وی در خصوص حضور دانشگاهیان در مجموعه نیروهای امدادرسان به مردم آسیب دیده ناشی از زلزله گفت: تا به حال بسیج دانشجویی دانشگاه کرمانشاه و چند دانشگاه دیگر آمادگی خود را جهت اعزام نیرو اعلام کرده‌اند اما مدیران ستاد بحران استان با بیان اینکه نیروهای امدادی کافی در میدان حادثه حضور دارد درخواست آن‌ها را رد کرده‌اند. با این وجود متاسفانه تاکنون اقدام موثری از سوی مدیران دانشگاه‌های استان‌های کرمانشاه، ایلام و یا کردستان جهت سهولت تهیه محل اسکان و غیره صورت نگرفته است.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه رازی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه رازی در همین مدت کوتاه موفق شددند 700 پرس غذای گرم، بیش از 5 تن آب معدنی و حجم بسیاری زیادی از تن ماهی، پتو، غذای خشک، خرما، میوه، لباس گرم، لوازم بهداشتی و مواد شوینده تهیه و برای کمک به مناطق زلزله‌زده ارسال کنند که برای بهبود وضعیت آسیب‌دیدگان بسیار موثر بود.

درخواست کمک بسیج دانشجویی از مردم برای کمک به زلزله‌زدگان

طادی یادآور شد به دلیل سرمای بسیار زیاد هوا مخصوصا در شب‌ها در این مناطق از عموم مردم درخواست می‌کنیم در حد توان خود با کمک‌های مالی و یا معنوی به نیروهای امدادی جهت تهیه محل اسکان مناسب، سیستم‌های گرمایشی، پتو، لباس‌ گرم، دارو، مواد غذایی و غیره برای هموطنان آسیب‌دیده کمک کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.