سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 6 میلیارد ریال زکات در جوانرود جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) جوانرود گفت : 6 میلیارد و 450 میلیون ریال زکات از اول سالجاری تاکنون در این شهرستان جمع آوری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عزیزمراد ویسی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) جوانرود گفت : 6 میلیارد و 450 میلیون ریال زکات جمع آوری شده مربوط به زکات فقرا بوده و تاکنون در جمع آوری زکات غلات توفیقی حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه زکات مال التجاره یکی از خواسته های شورای زکات است ، خواستار نقش تاثیرگذار علما و روحانیون برای ترویج بیشتر این فریضه الهی شد.

امام جمعه جوانرود نیز به قاعده زکات مال التجاره اشاره کرد و گفت : زکات تجارت به میزان 200 مثقال طلا است که یک سال از آن باید بگذرد و اگر سود داشته باشد زکات مال التجاره واجب می شود.

ماموستا ملا احمد فخری با بیان اینکه زکات باید به هشت صنف داده شود ، افزود: تا زمانی که زکات در دست زکات دهنده است نمی توان به مسجد و کارهای عام المنفعه و ... داد اما اگر این زکات وارد بیت المال شد ، می توان در راهی که صلاح باشد ، صرف کرد.

معاون فرماندار جوانرود هم با بیان اینکه معیشت بازاریان این شهرستان تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است ، گفت : اگر معیشت بازاریان تحت تاثیر زلزله قرار نمی گرفت آنان می توانستند نقش موثری در پرداخت زکات را به کمیته امداد داشته باشند.

کمال شهسواری افزود: فرمانداری آماده هرنوع همکاری با دبیرخانه در راستای ترویج زکات است.

 

 

انتهای پیام/د

زکات جمع آوری شده مربوط به زکات فقرا بوده و تاکنون در جمع آوری زکات غلات توفیقی حاصل نشده است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.